Forkorte et krom-rør? (skære fra midten, og svejse sammen igen)

Hej
Jeg har et rør i krom, 5 cm i diameter (magen til det på billedet) - problemet er at jeg skal have forkortet røret 10 cm, og det skal ske et sted på røret, da der er gevind i begge ender som skal bevares.
Er det realistisk at skære et stykke ud, midt på røret, og så svejse det sammen igen så det holder? - Og hvor går man hen for at få lavet sådan noget? (bor i Rødovre, København) - Jeg er klar over at det vil være synligt hvis jeg ikke får det forkromet igen, men det gør ikke noget det kan ses hvis det bare kan laves nogenlunde pænt.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg høre naturligvis også hellere end gerne fra nogen, hvis der er en af jer på Sjælland som har udstyr til det, og vil give det et forsøg mod betaling ...

Det er desværre ikke umiddelbart en mulighed, for det er ikke "bare" en ende med et gevind - der er noget afslutning der gør at det passer nøjagtigt sammen med det beslag det skal skrues sammen med osv... men er der nogen umiddelbare udfordringer i løsningen med at lave 2 snit, og svejse enderne sammen, hvis man har svejseudstyr? .. der hvor jeg er mest i tvivl er sådan, om jeg kan risikere at det er et materiale som der ikke kan svejses på eller lignende ..

Det er svært at svare på, da men ikke kender materialet. Der er masser af materialer der kan forkromes, jern, kobber, messing ja sågar plast kan vel forkromes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvad skal røret bruges til? 
Hvis det ikke er noget der skal holde til andet end lodret tryk (bordben, hvor der er mere end et), kunne man jo skære røret over, og så sætte en trædyvel ind i røret for på den måde at samle det. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
elmand: Det giver selvfølgelig mening - så vidt jeg ved er det forkromet stål (så ved jeg ik om der findes flere slags stål?!)

PinkHenrik: Jo .. faktisk er det sådan en pole (eller hedder det en stripperstang?) som skal monteres i en kælder - derfor er lofthøjden kun 216 cm (og laveste indstilling af polen er 223 cm). Jeg tror desværre derfor også at den skal svejses, da de jo skal kunne holde til at man "flår" lidt i den... og nej, det er ikke til mig selv
Prøv om den er magnetisk, er den det kan det også svejses.
(det kan dog også være rustfrit stål, det er næsten ikke magnetisk, men tror ikke det er det, når den er forkromet, men måske højglanspoleret, men det kan også svejses9

Vi prøver igen, i morgen --
Det er magnetisk. Og det er helt sikkert ikke rustfrit stål. Så er der vel ikke andet at gøre end kaste sig ud i det..
Ja så er det nemt at få svejset sammen..

Vi prøver igen, i morgen --
Ja så er det nemt at få svejset sammen..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis