Makita DTW281

Er der nogen der kender til denne DTW281???

Kan den skifte hjul på bilen og den slags opgaver?
Så slipper jeg for at få gang i kompressoren hver gang

Kan læse den har 280Nm hvilket selvfølgelig er meget mere end et hjul skal spændes,
men kan den rykke boltene af når der skal skiftet fra vinter til sommer osv.???


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden lige og være helt klar over hvilken model det er så lyder det til og være den kulløse model.
Jeg har selv den gamle model med kul. Den slår med 220 NM, kan have lidt svært ved at slå den løs, men har en momentnøgle der kan køre begge veje jeg løsner dem med og derefter makitaen på. Så for mig virker det super godt selvom jeg også har adgang til luftnøgle så er denne løsning langt hurtigere og nemmere.
Skrevet af BTA Handyman på 18-04-2016 19:22
Uden lige og være helt klar over hvilken model det er så lyder det til og være den kulløse model.
Jeg har selv den gamle model med kul. Den slår med 220 NM, kan have lidt svært ved at slå den løs, men har en momentnøgle der kan køre begge veje jeg løsner dem med og derefter makitaen på. Så for mig virker det super godt selvom jeg også har adgang til luftnøgle så er denne løsning langt hurtigere og nemmere.

 

 

Jeg har også den gamle model, som regel kan den løsne møtrikerne på hjulene, jeg har stålfælge, men det hænder da den skal have lidt hjælp..

 

Den slår hårdest på et fuldt opladet batteri.

Vær opmærksom på at den slår hårdere hvis toppen sidder direkte på maskinen. (så med en forlænger på går der en del kraft tabt)

 

Så køber du den nye model så får du jo lidt mere slagkraft...

 

Og øv, det minder mig om jeg skal have skiftet til sommerdæk.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har heller ingen forlængere på.
I de fleste tilfælde kan den også slå dem af selv synes bare den skal slå for længe så er langt hurtigere og løsne en lille smule inden den kommer på. Og så har jeg også strøm længere tid, kan uden problemer skifte på 2 biler uden og skulle skifte batteri.


Men til trådstarter, køb du dig blot denne nøgle er sikker på du nok skal blive glad for den.
Jeg har heller ingen forlængere på.
I de fleste tilfælde kan den også slå dem af selv synes bare den skal slå for længe så er langt hurtigere og løsne en lille smule inden den kommer på. Og så har jeg også strøm længere tid, kan uden problemer skifte på 2 biler uden og skulle skifte batteri.


Men til trådstarter, køb du dig blot denne nøgle er sikker på du nok skal blive glad for den.
Det er den kulløse jeg tænker på ja
http://www.prishammeren.dk/shop/makita-18v-slagnoegle-4479p.html

Vil også gerne købe den, men Vil bare gerne have den kan tage boltene,
træls hvis man har den, og alligevel skal have sat i en nøgle, så kunne man jo næsten lige så godt undvære den?

 

Annonce
Det vil jeg nu ikke mene.. Det tager ikke mange sek og løsne bolten. Du skal jo ikke dreje den flere omgange men blot under en halv omgang og aå på med makitaen. Skiftede dæk på 2 biler her i weekenden, min egen og kærestens, det tog 30 min fra jeg gik igang og til dækkene var skiftet og lufttrykket checket på alle 8 dæk. Prøv og gør det hurtigere med alm nøgle. Og du skal jo alligevel have fat i en momentnøgle når de skal spændes så du er sikker på de er spændt med rette moment.
ja eller jysk håndmoment

--I know what you mean

 

Nu ved jeg jo ikke hvor meget du skruer i andre ting, men jeg bruger min rigtig meget..
Jeg har købt en adapter så jeg kan bruge 1/4" bitz, der er rigtig god til store træskruer og karmskruer også..
Jeg brugte sidst min i går, til at skrue en 10mm x 80 fransk skrue i...

Ellers køb denne her den spænder med 440 Nm
http://www.prishammeren.dk/shop/makita-lxt-18-1007p.html?gclid=CMq30v38mMwCFYXbcgod4iwCIw

Vi prøver igen, i morgen --
så meget skruer jeg ikke, men har en DEL makita i forvejen incl. slagskruetrækker DTD152RMJ
Jeg vil bare hellere have den nye kulløse model end den gamle LXT
men selvfølgelig ikke hvis den ikke kan klare opgaven som fx. at skifte hjul.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis