Gummi til motorophæng

Hej

Ja nu er det vel ikke egentlig ophæng, når det er de gummifødder motoren står på jeg tænker på

Hva hedder sådan nogle og er der evt. nogle der ved hvor de kan købes. Er til en yanmar 1gm10


kynde
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Motorophæng, og de er hunde dyre...

Ved ikke om de skal se sådan her ud...
http://www.hansostergaard.dk/da/yanmar-reservedele/yanmar-motorophaeng-129670-08341.html

Vi prøver igen, i morgen --

Gummiet er vulkaniseret på, så ikke lige til at skifte..
Ved ikke om de passer til din men der er 2 stk til salg på GG, måske de er til at handle ned i pris?
http://www.guloggratis.dk/sport/baade/tilbehor/baadmotor/annonce/erhverv/25747682-yanmar

 


Vi prøver igen, i morgen --
Prøv at kigge på gummiophæng til Bukh motorer, de er noget billigere og gør det samme som alle andre "originale" ophæng.

Husk at ved skift af gummiklodser, SKAL motoren rettes op efter skrueakslen påny.

Mvh Finn
Se lige hvad de koster fra Vetus
F.eks. hos http://www.marineudstyr.dk/vetus-motorophaeng.aspx

Finnband
Annonce
okay , vetus og Bukh ser ud som billigere alternativer, men nu er det sådan at jeg faktisk ikke aner om de der i forvejen sidder der, fejler noget, har ikke prøvet at sejle båden endnu. Men har motoren oppe pga af skift af søventiler, maling af motor etc. Tænkte så at jeg ville skifte de ophæng nu jeg var dernede ,havde ikke forestillet mig at de kunne koste hvad originale yanmar koster. Så jeg tager chancen og sejler med de der sidder i forvejen. Er der evt en måde man ka se eller mærke om de er ok. De er helt ensartet i elastiteten, virker bare lidt bløde, synes jeg, men har ikke nogen forstand på hvordan de skal føles

kynde
De er sikkert fine, mine gummiting til min Volvo Penta MD7B er fra 1983 og skal ikke skiftes foreløbig...................

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Hvis ikke du har specielle gummifødder på din Yanmar, så kig f.x. I Palbys katalog. Der er der standard svingningsdæmpere til rimelige priser.

1691
Hej 1691
Tak for svar, men jeg vælger ikke at skifte dem til denne sæson, så må jeg se om det senere bliver aktuelt

kynde
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også