Lamelparket der fjedrer

Mit gulv fjedrer i bestemt punkt.

Opbygning nedefra : grus ,ral, klaplag , råbeton , løse leca kugler , bølgepap , plastfolie , og øverst

scadania-parket ege lamel.

Det skyldes sikkert overbelastning.

Jeg har tænkt på at bore hul og proppe flere leca kugler hård ned er det en løsning?

Hvad med at sprøjte PUR skum ned gennem hullet ?

Kan det være løsningen , eller er der nogle der har noget bedre ?

Finn H


Finn H
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Går ud fra at din parket ligger på nogle strøer, og det er dem der har sat sig.
Du kan umuligt pakke leca kugler under. Da kuglerne er runde, vil de ikke kunne pakke særligt tæt...

Løsningen er at få understøttet dine strøer.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg kan ikke se hvordan man kan lægge noget som helst til hvile på leca kugler ?
Så skulle kuglerne ligge løst oven på beton, og der ovenpå et pladegulv ?
For mig lyder det helt i hegnet...

Prøv at skriv til Allan om han kan hjælpe dig med flytningen af tråden.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tvivl ikke på mine oplysninger .

Finn H


Finn H
Det gør jeg skam heller ikke, men jeg kan bare ikke se hvorfor man skulle vælge den løsning (men hvad man har lavet a "sjove" ting i fortiden, kan der jo skrives tykke bøger om).
Lecaen skulle i bedste fald ned under betonen som isolering... for at lægge dem under gulvpladerne oven på betonen, er i min verden usmart, da de ikke har den store bære evne... og når de så er blevet knust af vægten, så vil gulvet jo netop ligge og vippe, eller gynge.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Henrik , tak for dine indlæg, men de er ikke seriøse.
Så stop nu , der må være andre der ved noget,
Finn H

Finn H

Det er uden tvivl opklodsningen af dine strøer der er smuttet på under stedet. Derfor have dem "hejst" op igen.  

Der findes nogle specielle skruer til det brug som man kan købe. Problemet er jeg ikke kan huske hvad de kaldes.   Monstro ikke en tømmerhandel har dem på lager ?

De er nemme og bruge. Der bores et hul i gulvet gennem strøen, skruen iskrues så den hæver strøen til en passende højde og hullet lukkes derefter med en prop.

Har  brugt dem for 10-15 år siden ved min bettesøster, hvor noget af opklodsningen var skredet og gulvet er stadig ok i dag. 

Pøj pøj med opretningen.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nej beskrivelsen er rigtig nok. Gulv på et lag leca, har jeg set før. Jeg tror ikke, du kan redde den ved at bore hul og komme leca ned i hullet, herimod tror jeg mere på pur skummet. Men var det mit gulv, tog jeg det op og erstattede lecaen med isolering og strøer på en evt. opklodsning afhængig af lecalaget tykkelse. Fugtspærren kunne du lægge ned på betonen under strøer og isolation.

fase
S. Fabrin
Jeg borede et 22mm hul, pressede lecakuglerne sammen med en pind.
Derefter sprøjtede jeg PUR skum ned gennem hullet, og satte en prop i hullet.
Herefter en plade over , og en stolpe op mod loftet, så ikke gulvet kunne hæve sig.
Dagen efter fjedrede gulvet ikke mere, hurra!

Tak for diverse indlæg
Finn

Finn H
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis