Gear /gas til Mariner

Hej , har en Mariner , tror det er en 15 HK. Der står 15 L på typeskiltet, men på motor dækslet står der 9,9 HK. Den er med håndgas på motoren, kan det laves om til fjern styring / gas , kan ikke rigtig se om det kan laves om, måske nogen har noget erfaring med det ?
Ved ikke hvor gammel motoren er , nogen der kan sige mig hvornår den er fra .
Smider lige et par billeder ind.
Vh. Leif
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej den er fra 1985 eller ældre, da den der fremstillet af Yamaha (nøjagtig samme motor som en Yamaha af samme alder) (efter 1985 er Mariner motorer, fremstillet af Mercury)

Du kan godt få fjernbetjening på, du skal enten finde et monteringssæt eller lave noget selv.
Gearet sætter du kablet på gearhåndtaget, der er et hul i håndtaget til at sætte kablet fast i, og så skal der være et beslag til at fæstne yder kablet på motoren, gassen er jeg lidt i tvivl om.

Du kan se det på dette link

www.jamestowndistributors.co...?pid=66425


Vi prøver igen, i morgen --
PS. Tror du ikke det er en 15 HK , da der står 15 L på typeskiltet , motor dæksel står der 9,9 HK , men det kan jo værre et andet dæksel

Det kan også være det er selve fastspændingen der er skiftet, det er jo der motor nr sidder..
Prøv at kik på motorblokken, der skal også stå en motornummer, er det ens med pladen du har billede af, så må de være en 15 hk. Mener det plejer at være hugget ind i en "frost" prop.

En frostprop ser sådan her ud (ikke din motor, så den sidder sikkert et andet sted)

Prøv at kikke på billedet, alt i den røde cirkel er det der høre til gaskablet..

Armen som pilen peger på, sidder den på motoren ????

Dobbelt klip på billedet, så bliver det tydeligt....

 


Vi prøver igen, i morgen --
Hej Je_ns ,
Armen til gear skift er der og der er forberedt , til at monterer armen til gas, men spørgsmålet er jo så om der stadig kan fås reservedele til så gammel en motor ? , prøver lige at kontakte Klarup bådcenter . Måske nogen kender et godt link til en hjemmeside der forhandler mariner reservedele ?
Må jeg spørge efter hvor du har fundet det billede / tegning af gear/ gas.
Syntes ikke rigtig jeg kan finde noget om denne Mariner motor.
Med venlig hilsen Leif 😀

Hej Leif
Tegningen er herfra (har bare klippet lidt fra, og cirkel og pil ind)
http://www.jamestowndistributors.com/userportal/show_product.do?pid=66425

Her er der en monterings vejledning måske du kan bruge den?
http://www.crowleymarine.com/support/tech_articles/remote-control-kit.html

 

mvh jens


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis