Strøm - emhætte med extern motor

Hej.

Jeg har fået fat i en brugt emhætte uden motor. Jeg har så købt en extern motor til denne, men har lidt problemer med tilkoblingen af strømmen.

Jeg har sat som det første koblet selve emhætten til strøm (null og fase). Men fra emhætten er der så 5 ledninger videre til motoren. Farverne rød, blå, hvid, grå og stel. Den røde og blå har jeg kørt videre til emhættens null og fase og dette virker - men kun med max hastighed (men (2/4 på styringen). Der er en extra sort ledning og hvis jeg kobler en af de andre ledninger til den virker både 2/4 og 4/4, men den kører stadig med max speed.

Det er en systemair k160 xl kanalventilator med variabel hastighed jeg har brugt.

Nigen der har en ide med ledningerne?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ps. Jeg har læst de andre emner i forummet, men kan ikke rigtigt få det til at spille 😬

Jeg er ret sikker på at den kanalventilator er beregnet til at køre med en trinløs hastigheds regulering. Altså en thyristor regulering som denne 

Hvorimod din emhætte er beregnet til en motor med regulering i trin. Altså sådan at motoren har forskellige viklinger som man kan koble ind.

Så du bliver nok nødsaget til at købe en regulator der kan styre den, og få den monteret et eller andet let tilgænlig sted.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen.

Tak for svaret. Du havde fuldstændig ret. Jeg har nu opsat en es33 regulator og kan ændre hastigheden på regulatoren.

Har kun et ligge problem. Når jeg skruer ned for hastigheden og har lyset i emhætten tændt begynder lyset at blinke for derefter helt at slukke. Er der nogen mulighed for at ændre på dette ved f.eks at skifte til andre halogen stifter eller andet?

Jeg har nu sat en
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis