'Glatte' en betonbordplade

Hej,

Jeg har støbt en super flot betonbordplade til køkkenet. Den er dog stadig lidt ru efter at have fået bivoks og blevet poleret, og jeg ville egentlig gerne have den lige så glat som feks. marmor (lige det bedste eksempel på en glat overflade, jeg kunne komme på). 

Er det overhovedet muligt at få en betonbordplade helt glat?

Mvh Tobias

 

Hej, Jeg har støbt en super flot betonbordplade... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tror nemlig, du har ret i, at slibningsprocessen bliver for lang. Og så er det sådan den er - bordpladen er fed lige nu, men jeg ville egentlig hellere have den lidt mere glat. Støbte den direkte 'på' køkkenet, så jeg slap for at løfte og flytte rundt og for at undgå skæverter. Det er lykkedes. Til gengæld får jeg så ikke den helt glatte overflade, som hvis man støber i en form.
Det er nok lidt der hunden ligger begravet. Støber man i en form, vil overfladen typisk vende nedad under støbningen. Luftbobler i betonen vil så søge opad (imod bunden) når man vibrerer lidt/banker på formen. De vil så ikke ses i overfladen.
Du har jo givet den bivoks, så den cement vælling som kunne dække huller vil nok ikke hænge ved.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Min bror mener, jeg vil kunne give det et par omgange sæbespåner, så burde det være glat. Han har selv gjort det ved sin bordplade, som dog ikke var nær så ru som min. Hvad siger I til den idé?
Vi har ingen anelse om hvordan din plade ser ud, så det kan ikke svares på.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nej, har ikke været i sommerhuset idag, så det har ikke været muligt at tage billeder. De kommer snart.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis