Problemer med Danfosa Eco Living

Hej!
Jeg har et lidt træls problem med mine Danfoss Eco Living termostater.

Problemet er at de efter noget tid 2-3 dage(nogle gange mindre tid)
Bliver termostaten/følerenheden slap/løs, og der suser en masse varme gennem radiatoren, som bliver meget varm! Og termostaten stopper ikke for varmen, den bliver ved med at lukke varme ud.

Hvis jeg går ud i "M" menuen og sætter termostaten til at tilpasse sig på ny, sidder den stramt fast igen, og regulere varmen korrekt igen.

Jeg har fået byttet mine tre termostater, og har fået nye.
I dag ca. et døgn efter de er blevet sat på, er to af dem allerede blevet løse igen!

Er det en fejl40, eller har andre også det problem med de termostater?!

Håber at nogen kan hjælpe mig

Mvh Kristian Gyde

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lytter med, har også en Livin Eco der skruer temperaturen markant højere op end 21 grader..

jeg har haft mine i 4 ½ år nu og når en termostat begynder at løsne sig så plejer jeg at tage det ene batteri ud og holde termostten stramt ind mod ventilen så den sidder helt fast, sker dette mere end et par gange så hjælper det som ofte at skifte batterierne helt ud..... jeg er også udsat for at der er nogele radiatorer der drøner afsted mens de andre står lukket dette problem har jeg i min stue hvor der er 3 radiatore der ikke helt kan "finde" hinanden så det er sjældent at de kun lukker lidt op alle 3, dette problem har danfoss living connect ikke, da den er styret af en fælles termostat som så sender på en gang. jeg må indrømme at jeg KRAFTIGT har overvejet at gå tilbage til en analog termostat i stuen så jeg slipper for at der pludselig er en der bare drøner afsted og forsøger at varme hele stue op alene, med andre ord living eco er efter min mening og 4½ års erfaring stadig ikke færdigudviklet.... p.s. i rum hvor der kun er 1 radiator er der sjældet problemer

mfrost:
Mine batterier er helt nye, så de skulle da gerne virke
Men synes bare ikke det kan være rigtigt, at de løser sig så tit!?
Det sker oftest efter en spareperiode.
Jeg overvejer meget at gå ned i butikken, for at aflevere dem tilbage, samt at få mine penge retur!

Tror ikke at produktet er færdigt til brug endnu! Desværre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis