Oliefyr i båd

Halløj

Nogen som ved noget om oliefyr i båd etc,. Tænkt på om man ka bruge en fra en bil, landrover , vw, toyota eller whatever , aner nemlig ikke hvordan de virker

 

 


kynde
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Webasto og Eberspächer fyr bruges både i biler og både. Men installationen kan være lidt forskellig, se manualer for det fyr du påtænker.

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Hej
de fleste fyr fra biler er vand opvarmende så hvis du ikke har radiatorer bør du se efter luftfyr (ret sjældne i almindelige biler) men sidder somme tider i mandskabsvogne !!!
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
De fleste bilvarmere er luftfyr - så det er noget vrøvl!

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Skrevet af hhmcsv på 17-04-2016 19:35
De fleste bilvarmere er luftfyr - så det er noget vrøvl!

 

 

Det har du nu ikke ret i, oftes er det tilskudsvarme fyr i diselbiler, alle typer der varmer vandet op...

 

Kan du nævne en ny bil, med fabriksmonteret luftfyr?

 


Vi prøver igen, i morgen --
Som vist i denne brochure fra Eberspächer til bl.a. varevogne (Airtronic):

http://www.eberspaecher.dk/fileadmin/data/countrysites/EB_Daenemark/pdf/EB_Specialformal_0215_DK.pdf

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Annonce
Det er jo specielle varevogne
Tror ikke du finder det som standart...
Også alle almindelige varevogne har vandbårne oliefyr...

Vi prøver igen, i morgen --
Hej og tak for svarene
Har nu selv undersøgt lidt om hva det handler om, og er kommet frem til at det skal være en der laver varm luft og ikke vand. Hvad der er mest brugt i biler skal jeg ikke gøre mig klog på, men udfra hvad der er til salg brugt på guloggratis og DBA må det være de vand opvarmende, Hydrotronic og ikke den jeg gerne vil ha en Airtronic. Havde jo bare tænkt at køre ud til en autoophug og hente en, men den luftbårne er ikke helt så nem at få fat og da slet ikke til samme pris som hydroen

kynde
Hej.
Jeg har faktisk et fyr til salg.
Det er et ardic 4 kW luftfyr
Det bør nok renses før montering men alle ledninger samt termostat medfølger
det virkede fint da det blev taget ud for Ca 4 uger siden


Hej 25
ok ka du sende et billede og hva ska du evt. ha for den

kynde
Hej Kynde.
Kan du ikke gi mig en sms med dit tlf nr.eller mail
Jeg gider ikke det bøvl med denne side
23990244
Frank.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis