Nye termostater virker ikke

Hej.
Håber VIRKELIG at I kan hjælpe!!!!


Har nogle elradiatorer hvor der har været en rumtermostat på. Dem ville jeg have skiftet pga udsenet. Jeg har så købt nogle Danfoss RET 230NSB http://varme.danfoss.dk/PCMPDF/VDJTA101%20RET24_RET230_NSB%20Datablad.pdf

Men det var ikke noget problem af skifte dem - de virker bare ikke
Led for at den er tændt lyser, og den led for at den skulle sende varme ud lyser også når jeg skruer op. Så umiddelbart er alt ok.
Er forbundet således til konnektorerne:
N - nul
L - fase ind
1 - fase fra natsænkningsur
3 - fase ud til radiator
Men der kommer ikke strøm videre til radiatoren Når jeg måler, kommer der ikke strøm ud af nr 3. Jeg har tre termostater og det er ens for alle tre.

Hvad pokker kan være fejlen?
Der står i databladet (har jeg efterfølgende set), at der står af udgangen er 'potentiale fri' - hvad menes med det? Har det noget med årsagen at gøre?
Hej. Håber VIRKELIG at I kan hjælpe!!!!... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hov. De kom vist lidt forskudt af hinanden de sidste beskeder.... Men stor tak for jeres hurtige hjælp! Så er der varme igen

O/T: Hvad er ideen med at lave termostaten, så den kun virker ved at skulle lave en lus? Hvorfor ikke bare forinden det intern i termostaten?
Så fx hvis man havde en 12V ventilator der skulle starte ved x antal grader så ville man sætte 12V ind på 2?
Ja, det er helt rigtigt forstået. Bare kontakternes maksimale strøm ikke bliver overskredet. Der er forskel på at koble jævn- og vekselstrøm.

fase
Hej igen. Et nye problem: lille tre nye termostater virkede efter t jeg fik sat den lus. I går holdt den ene så op med at virke. der er en grøn LED der indikerer at der er strøm tilsluttet - den er slukket. Jeg har tjekket sikringer i tavlen og let er ok + jeg kan måle 230v på fasen der sidder i L. Termostaten er en smule varm at røre på. Kan den være brændt af?
Det kunne godt tyde på, at termostaten er brændt af, for det er vel en RT 230 og ikke RT 24. Den sidste er en 24 V model, som jo nok vil afgå godt og grundig ved døden, når den forsynes med 230V.

fase
Jo jo de er alle tre 230V :-)
Hvis den ellers har været forbundet rigtig, må det være en garantisag og dermed en bytter.

fase
Så er termostaten kommet retur fra butikken- den blev ombyttet så der må have været en fejl

En ting der undrer mig er, at det er termostater, som skulle virke med natsænkning. Iflg vejl. skal den ene indikator skifte fra grøn til gul når natsænkning er aktiveret. Men det sker ikke. Jeg har et ur centralt i tavlen og jeg måler 230V på den leder (når jeg aktiveret natsænkning) jeg har forbundet til terminal I på diagrammet. Hvad dælen kan være galt? Det virker ikke på nogen af de tre termostater jeg har skiftet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis