Lågekontakt i køleskab?

Jeg har i går aftes opdaget at lampen i vores køleskab lyser konstant...jeg opdagde det ved at mine øl der ligger på øverste hylde ved siden af lampen, var varme 
Da jeg ikke gad at rode med det i går aftes, var den hurtige løsning at skrue lyskilden ud 
 

Så skulle jeg i dag til at finde ud af hvad der kunne være galt, og opdagde til min gru, at tiden er løbet fra min uddannelse, for der er skisme ingen synlig lågekontakt, som der var dengang jeg sidst havde et køleskab skilt ad  Så jeg går ud fra det må være en lille magenetkontakt, eller føler, der styrer lyset...
 

Jeg har prøvet at søge på nettet, men det køleskab vi har, er åbenbart så gammelt at jeg ikke kan finde "brugsforvirringer", eller anden information om specielt det skab
Er der nogen der ved noget om hvordan man "bryder ind" i sådan et skab, for at fejlfinde på lågen ? 
 

Der er tale om et Gorenje, model R14225W som er indbyget i et køkkenskab (altså køleskabs lågen sidder bag en køkkenlåge, så de åbnes samtidigt).   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du kontrolleret om døren nu også lukker helt? Du kunne prøve at trække køleskabet nogle mm. ud, så der er en større change for at døren lukker helt. Dine symptomer er før set, hvor der er en køkkenlåge foran køleskabslågen, og så koster forsøget ingenting.

fase

Ha ha... jeg er for stor til at sidde derinde..og jeg er  desværre ikke hurtigere end den lille kineser der tænder lyset når jeg åbner døren rigtigt hurtigt


Jeg har lavet det gamle trik med et stykke avispapir rundt i kanten, for at tjekke at døren slutter tæt, og mener at det gør den... men jeg kunne jo prøve at afmontere køkkenlågen og prøve igen. 
 

Det var også mere en konstatering af at jeg er blevet gammel, da det gik op for mig at der slet ikke var "en knap" i lågen


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Lidt mere alvorlig: du kan med forsigtighed mærke om pæren er meget varm lige når du har åbnet lågen. For det 1. bevismateriale er vel drukket.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tror du har læst din model betegnelse forkert 😊

Tror du ikke det er RL 4225 W ??

Der passer denne nemlig til 😊👍
http://www.gorenje-spares.co.uk/door-switch/product.pl?pid=3544573&query=rI4225

Venlig Hilsen
Rønbo
Annonce

det er i lampehuset du finder kontakten. Der gives trådløst signal til døren. Du skal have skiftet printet som Rønbo skriver


 

Skrevet af ev elmand på 14-04-2016 20:38
Lidt mere alvorlig: du kan med forsigtighed mærke om pæren er meget varm lige når du har åbnet lågen. For det 1. bevismateriale er vel drukket.

 

Det var lige netop det jeg bemærkede, at mine øl var varme på den ene side, der vendte ind mod lampen 
 

Så min reaktion var selvfølgelig at pille pæren ud, selv om den var brændvarm 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af Rønbo på 14-04-2016 21:52
Tror du har læst din model betegnelse forkert 😊

Tror du ikke det er RL 4225 W ??

Der passer denne nemlig til 😊👍
http://www.gorenje-spares.co.uk/door-switch/product.pl?pid=3544573&query=rI4225

 

Du har sikkert ret... øjene er ikke hvad de har været 
 

Jeg må straks i morgen igang med at splitte det ad, for hvis det ikke er andet end den "plug" så skulle det jo være til at finde ud af  
Jeg vender tilbage når jeg får skilt det ad. 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis