Gulvvarme i garage

Hej

Jeg er ved at lave min integrede carport om til en lukket garage med gulvvarme, carporten har en side, hvor der skal støbes sokkel og lukkes med port, ellers er alle de andre sider af carporten lukket med murværk.

Jeg er i tvivl om konstruktionen mellem gulv og sokkel, da jeg meget gerne vil undgå kuldebro. Jeg har spurgt 2 forskellige murere om mulig konstruktion. Mureren, som er bestilt til at lave det, vil helst støbe gulv og sokkel ud i ét, da det giver den stærkeste konstruktion, men om vinteren skal jeg jo så - i teorien - opvarme hele soklen uden  i fri natur. 

Den anden murer forstår bekymringen og synes, at soklen skal støbes for sig selv, da jeg så kan isolere med flamingo kantisolering efter støbning. Efter gulvstøbning kan jeg kradse flamingo ud og lave en gummifuge. Men så hænger gulv og sokkel ikke sammen, og konstruktionen bliver ikke så stærk. Samtidig ved jeg ikke, hvor fedt det er med en gummifuge, som bliver fyldt med sand...

Begge murere er enige om, at man ikke kan bruge lecablokke eller lecaterm-blokke, da de ikke kan holde til at køre på...

Er der nogen i forummet, som har andre ideer eller ligefrem ved, hvordan det skal gøres?

Mvh Peter

Hej Jeg er ved at lave min integrede carport om... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bygning og super

Det er det med detaljerne - de skal være gennemarbejdet fra start - tegning med alle detaljer er jo vigtigt.
Jeg skal måske afholde mig fra at rådgive om ting, som jeg ikke ved nok om ;-)
mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvilken løsning endte du med?
Støbte gulv og sokkel ud i et. Satte 1cm flamingobånd op omkring overgangen, og gulvet er revnet - som forventet - hvor flamingobåndet er. Lever fint med revnen. :-)
Tak for svaret.
Så selvom det blev støbt i en omgang, så er gulvet og fundamentet egenligt adskilt fra hinanden, eftersom du satte flamingostrimlen i?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også