Fundament til drivhus

Har fåer et 5 m2 drivhus. Vil grave 40x40x5 fliser ned så de flugter med jorden. Derefter en rem , der gøres fast til fliserne. Men er det dybt nok. Bilder mig ind at 40 cm. er nok til at holde muldvarpen ude.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Med sølle 40 cm bliver du nu nok lynhurtigt undergravet.   Men du vil nu nok heller ikke få nogle problemer med muldvarpe overfor dine planter, da de lever udelukkende af animalsk føde.

Modsat er det med vandrotter (mosegrise) der hovedsalig lever af planteføde, omend den godt kan snuppe en snegl, bille eller larve hvis den ved et uheld støder på en sådanne. De kan, modsat hvad mange tror, sagtens leve langt fra vand bare der er planter, rødder og rodknolde nok. De kan godt grave i en dybte på over 1 meter.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg ved ikke om disse dyr - men husk at drivhuset skal forankres - du skriver at remmen skal fastgøres til fliserne.
På en eller anden måde skal drivhuset "forankres" så det ikke flyver væk - så drivhus skal skrues ned i remmen, som skal sidde godt fast på tilpas mange af fliserne. Siger det bare for en sikkerheds skyld - du har muligvis tænkt på det allerede.

To ulykker kommer sjældent alene.
Ang. muldvarpe: Aner ikke hvor dybt de graver. De par gange jeg har forsøgt med fælder er gangen ca. 20 cm. nede. Der skal være fliser i drivhuset, det er et håb at de ikke bliver undergravet at jeg sætter en kant som sokkel. Men måske er 40 cm. ikke nok.
Drivhuset bliver skruet fast på remmen, som bliver 50x145 på højkant. Remmen bliver skruet fast 8 steder. Drivhuset er 217x220 cm.
Skrevet af Lansen på 13-04-2016 17:13
Ang. muldvarpe: Aner ikke hvor dybt de graver. De par gange jeg har forsøgt med fælder er gangen ca. 20 cm. nede. Der skal være fliser i drivhuset, det er et håb at de ikke bliver undergravet at jeg sætter en kant som sokkel. Men måske er 40 cm. ikke nok.

Om vinteren graver muldvarpe ligesom regnorm ned i frostfri dybte. Tror dog ikke du får problemer af den slags.

Går det helt galt, kan du altid grave en rende på ydersiden og sætte nogle stykker af de billige plastictagplader som du skærer ud i passende bider. De stopper med garenti al videre invation.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis