Startrelæ havetraktor

Min havetraktor vil ikke starte. Siger en kliklyd, men ikke hver gang. Der er strøm på batteriet.

Vil prøve at teste relæet ved at kortslutte med en skruetrækker, men ved ikke hvilke ledninger der skal kortsluttes, og vil helst ikke brænde noget af. Er det de to tykke?

Skal der være tænding på, når jeg prøver?

Skal sædeafbryderen være belastet?

Kan man evt. måle på relæet, om det er ok?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du vil teste om starteren kan køre, er det ok og "kort"-slutte de to tykke ledninger med en gammel skruetrækker ellet et startkabel. Du behøver ikke og tænke på hvilken kontakter står i hvilken stilling idet motoren ikke går i gang.

Normalt "dækker" den beskrivelse, du giver om dit startrelæ, at der er meget lidt strøm på batteriet. Derfor vil det helt sikkert være en god ide og lade på det et lille stykke tid før ........  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for forslaget, men det havde jeg prøvet. Og spændingen er 12,6 V.
Hvad er spændingen når du aktivere nøglet til start...

Vi prøver igen, i morgen --
Det var batteriet. i dag var spændingen faldet til 7 V og ladestrømmen var 0 A. Et nyt batteri fik straks liv i dyret.
Annonce
Skrevet af Vov på 13-04-2016 17:34
Det var batteriet. i dag var spændingen faldet til 7 V og ladestrømmen var 0 A. Et nyt batteri fik straks liv i dyret.

Det er helt sulferet af og stå vinteren over. Så er du klar til og blive sat på græs.  

7-9-13 bank bank, er det batteri der sidder på min plænetraktor efterhånden ved og være 8 år gammelt. Jeg lader det også helt op mindst 3 gange i vinterens løb med en moderne elektronisk lader.   

  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Batteriet var 5 år gammelt og sad i fra traktoren var ny. Jeg lader også altid et par gange i løbet af vinteren, men har ikke haft maskinen fra ny.
Skrevet af Vov på 13-04-2016 19:34
Batteriet var 5 år gammelt og sad i fra traktoren var ny. Jeg lader også altid et par gange i løbet af vinteren, men har ikke haft maskinen fra ny.

Det har forrige ejer nok ikke gjort. Det skal faktisk ikke ret meget strøm til at hive en B&S motor i gang om sommeren, så et batteri behøver faktisk ikke og være på toppen. 

Jeg er også klar til plænen, her oppe i det nordvestelige hjørne mangler den stadig og få lidt mere højde inden "festen" begynder.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis