Limning af hjørne i 40x40 træ

Hejsa,

Jeg skal have samlet sådan et par hjørner her, gerne uden synlige skruer.

Ved godt jeg kan bruge et propbor og så lime/skrue, men det var jeg helst fri for.

Jeg tænker at lime hjørnet sammen, men hvor godt holder lim/træ i sådan et hjørne? Træet er 40x40mm.

Bliver det stærkere hvis jeg bruger en kiks i hvert hjørne i forbindelse med limningen eller er den overflødig?

Andre gode råd er velkomne! 😊🙏🏼

 SELVBYGGER!!!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En kiks eller to vil helt sikkert hjælpe på samlingens styrke :-)

Med venlig hilsen

Anders

eller sætte 1-2 dyvler i det gør duved at bore et hul i den ene side sætte en dyvelmarkør i, presse de anden side imode denne og bore ved markeringen, men en "kiks" eller "fisk" som de også kaldes kan da også sagtens bruges og det vil klart forstærke samlingen

Kikset det nok mig, da jeg ikke ved hvad kiks og fisk er

 


Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/20752' class='af-profile-link'>uldal</a> på 12-04-2016 08:09
flot skåret, hvor meget skal hjørnerne bære?


Det skal ikke holde alverden, det skal bare helst ikke knække, hvis det får et puf eller lign. Det er til et hundehus, hvor hunden ligger på gulvet indeni, så den rører i princippet ikke huset

Hvor bred er rillen, hvis man bruge kiks?

Havde en drøm om at jeg kunne bruge tape til at styre/presse hjørnerne sammen under limningen og så er det jo udelukket at bruge dyvler

 SELVBYGGER!!!

Annonce
Så vidt jeg husker, er str. 0 kiks 47 mm bred.

Med venlig hilsen

Anders


Så vidt jeg husker, er str. 0 kiks 47 mm bred.


Men kan se man kan få nogle K9, som er størrelsen mindre end 0, sim vist måler 37mm i længden, men ved ikke hvor lang rillen er. For en af viklerne er 45gr, altså 2x22,5gr og så er materialet jo ikke meget mere en de 40mm som træet er

 SELVBYGGER!!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis