Sivebrønd

jeg har planer om at købe et nedlagt landbrug med en sivebrønd der har en smule problemer.
Det er om efteråret at der er problemer, sælger oplyser at han løser problemet med en grundvandspumpe !!
Spørgsmålet er nu om man helt skal holde sig fra ejendomme med sivebrønd eller om det kan komme til at fungere på en ordentlig måde
Håber at nogen kan hjælpe.

Mvh Martin S
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis kloak systemet bliver lavet efter forskrifterne, er der overhovedet ingen problemer med et siv-dræn. biggrin

Tag kontakt til en lokal autoriseret VVS mand, og få ham til at se på det nuværende system.
Hvis der pt. er behov for en grundvandspumpe, kan det skyldes, 1) at siv-drænet er stoppet; 2) at grundvandstanden er så høj, at der ikke er nogen mulighed for udsivning.
I begge tilfælde skal der en reperation til, (læs nyt siv-dræn) sad

Mvh.
bodker

Er helt enig med bodker. Vil blot supplerer, problemet med et nedsivningssystemet mener jeg ikke er så uoverskueligt ,at det skal afholde dig fra at købe ejendommen, men få lige helt tjek på hvad problemet er og hvad en afhjælpning vil koste inden du underskriver en købsaftele. Endelig er du jo ikke tvunget til at få det lavet over hals og hoved, mange af den slags projekter finder man ofte en billigere løsning på ved at forhøre sig og kigge lidt omkring, evt hjæple lidt til selv.

mvh Anders
Hej

Allerførst et par bemærkninger:

Sivebrønde er ikke tilladte ved ændringer af kloak/nedsivningssystemer. Der skal nedlægges min. 30 m sivestrenge efter gældende regler.

Det er ikke vvs arbejde, men aut kloakmesterarbejde (vvs arbejde er inde i huset med grå rør).

Jeg synes du skal få en erfaren og anerkendt kloakmester til at gennemgå anlægget, så du mere præcis ved hvad du kan risikere at skulle ofre på anlægget, da det nemt kan omfatte ny septictank med tilhørende pumpebrønd/ sivestrenge/ sandmile.

Mvh
Aut. kloakmester og tømrermester
Orla Nautrup
Tak for hjælpen, det var lige hvad der skulle til biggrin biggrin

Mvh Martin S
Hej Martin

Og inden du køber huset så check lige om der er planer for kloakering eller krav fra kommunen der skal overholdes ved reetableringen, -læs det nye anlæg !
Der kan måske være specielle krav til en ny kloakering i området eller andre specielle lokale hensyn der gør projektet dyrere eller ???

Ellers vil jeg give Orla ret i at man nok lige bør lade en kigge på anlæget også for at få en pris..

Venligst Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis