Ny dørk i hårdtræ

Hej LDS,

Er der nogen der har erfaring med hårdtræ og saltvand, Jeg er ved at sætte en glasfiber damjolle i stand, jeg kunne godt tænke mig at lave dørken i hårdtræs brædder lagt som terasse brædder med 5mm mellem brædderne på et skellet af strøer. Jeg synes teaktræ er lige hidsigt nok i prisen, så jeg tænkte på om man kunne købe nogle af de sorter man bruger til træterasser så som Ipe, Cumaro, bangkirai osv. Ved nogen af jer om disse træsorter vil kunne holde i et saltvands miljø.

Mvh

Ulrich
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ok ingen der har erfaringer, nogen der har har et bud?. Det er ok det ikke holder i 10 år jeg vil bare gerne undgå det slår sig og bliver skævt/brædderne buer, jeg havde tænkt mig brædderne skulle være ubehandlede og "rare" at være på med bare fødder, dvs. ingen splinter her ved jeg heller ikke hvordan ovennævnte vil opføre sig.
Nu er det her jo en bådside. Hårdttræ som Azobé kunne måske være glimrende at slide på som båddæk, men det må til gengæld anses for alt for tungt. Det kan ikke engang flyde.
Azobé (jerntræ) anvendes derimod hyppigt til bedre/finere bådebroer og i kajanlæg. Der er ingen tvivl om, at det kan holde til det maritime miljø.

Finnband
Hej Finn,

Tak for svar, tror jeg prøver mig frem med hårdtræ til terasse og ser hvad der sker, det er ikke mange m2 det drejer sig om hvis det viser sig at være noget skidt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis