BD60 sikre væg i haveskur

Hej,

Jeg er blevet pålagt af kommunen at BD60 sikre væg mod skel i mit haveskur.

Skuret er beklædt med 21mm brædder, ovenpå et skelet af lægter og stolper, se indsatte billede.

Jeg er interreseret i at høre bud på hvordan jeg nemmest BD60 sikrer væggen. Ville det f.eks. være godt nok at beklæde bagsiden er yderbeklædningen med gips i en passende tykkelse? 

Hvis der er brug for yderligere oplysninger så sig endelig til.

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med en Fermacell Powerpanel H2O? Enten montering på indvendig side (og pakke skelettet ind). Alternativ som vindplade på udvendig side (husk ventilation).
BD60. er hele konstruktionen der skal udføres på denne måde og ikke kun indervæggen.
Konstruktionen skal være BD60, udbeklædningen skal være brandklasse A materiale. og indervæggen brandklasse 1. BD60 er en gammel betegnelse, som nu hedder REI60.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Skrevet af speteaarhus på 11-04-2016 13:47
Hvad med en Fermacell Powerpanel H2O? Enten montering på indvendig side (og pakke skelettet ind). Alternativ som vindplade på udvendig side (husk ventilation).

 

Tak for svar. Kan du linke til dokumentation for at dette er godt nok til EI60? Jeg kan ikke finde det i Fermacells online materiale.

 

Skrevet af Bygningskonstruktør på 11-04-2016 21:07
BD60. er hele konstruktionen der skal udføres på denne måde og ikke kun indervæggen.
Konstruktionen skal være BD60, udbeklædningen skal være brandklasse A materiale. og indervæggen brandklasse 1. BD60 er en gammel betegnelse, som nu hedder REI60.

Det krav der er blevet stillet fra kommunens side går kun på væg mod skel, og ikke hele konstruktionen.

 

 

Ja det gør den (sammenbyggede).
Skrevet af SMM på 19-04-2016 22:28

Det krav der er blevet stillet fra kommunens side går kun på væg mod skel, og ikke hele konstruktionen.

 

 

når kommunen skriver "væg" mod skel mener de nok ikke indervæg, men hele væggen, op til  og med taget. jeg ville kontakte kommunen og få skrift hvad de mener, før du bruger en masse penge på noget og de så siger det er ikke godt nok..

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis