Tagnedløbsbrønd . .

Hej
Skal i gang med at lave en faskine - og er i den forbindelse løbet ind i et problem.

Kan denne nedløbsbrønd "afkortes" i top og bund - for en gør-det-selv-mand :-)
Der er nemlig ikke plads til den i jorden med den oprindelse længde !!!
Skulle gerne på ca. 90 cm total.

FINDES der evt. andre brønde som ikke er så lange (dybe)

Mvh
Claus Rasmussen

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan er der ikke plads i jorden?

Den er bygget således for at kunne tage en hvis mængde vand fra dit tag og lade sand og skidt nedfælde. Jeg er ikke sikker på man må modificere den. Skulle man gøre det alligevel, vil det få betydning for dens funktion. Så jeg ville sige nej, det kan/skal man ikke.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
:-) Ikke plads i jorden.....det er fordi der er en åndsvagt beton fundament
Skrevet af Claus Rasmussen på 10-04-2016 17:23
:-) Ikke plads i jorden.....det er fordi der er en åndsvagt beton fundament

 

Fundament? har det stået en bygning før, der hvor du vil sætte brønden?  Er du sikker på det ikke bare er en gammel klat overskud beton entrepanøren har gravet ned i sin tid? 
anyway, så ville jeg ikke ændre på den. Men hellere finde et andet sted at grave den ned. Det burde vel ikke gøre den store forskel?

 

Det er ikke brønden der skal være 90 cm dyb, de er selve vandspejlet der skal ligge 90 cm under terræn.

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Frostfri dybde er 75 cm når vi taler kloak og tagvand! Køb en 315 brønd. De er bedst.200 mm har en meget lille rense effekt og du vil derfor lede mere skidt/blade til din faskine.

CarstenAS
Enig med Carsten AS. Frostfri dybde for regn- og spildevand er 75 cm under terræn. Og ø315 er at foretrække. Jeg bruger aldrig selv ø200mm brønde på projekter. Det tror jeg heller ikke, at nogle af mine kollegaer gør i det firma jeg arbejdet for.

Mvh.
Mikkel
Anlægsingeniør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis