Windows 10 opgradering med problemer

Windows 10 opgradering.

Jeg har haft et problem med at opgradere en bærbar PC.

Maskinen er en Acer Extensa 7630g med 4GB ram, den opfylder fuldt ud de krav og behov, jeg har til funktioner og datakraft.

Oprindelig er maskinen leveret med Windows Vista, senere er den opgraderet til Windows 7 og da Microsoft nu tilbyder opgradering til Windows 10 gratis, valgte jeg at gøre det.

Opgraderingen forløb uden problemer, men da maskinen blev genstartet, var der ikke adgang til netværket.

Fejlen: både det almindelige netkortet og det trådløse netkort virkede ikke. I Enhedshåntering stod de sammen med hukommelseteknologienhederne med fejl (gul trekant).

På Acers hjemmeside var der ikke meget hjælp at hente, der står der bare at maskinen ikke er Windows 10 kompatibel.

Efter at have søgt på internettet og læst forskellige artikler, og installeret forskellige drivere til netkortene m.m. som der blev foreslået, måtte jeg konstatere at det ikke løste noget af problemerne, så jeg var lige ved at opgive.

Tilsidst faldt jeg over en artikkel med et forslag om at deaktivere: O2Micro CardBus/SmartCardBus Controler

Dette blev gjort og efter genstart virker alt igen. I Enhedshåntering var alt normalt bortset fra den deaktiverede: O2Micro CardBus/SmartCardBus Controler.

Jeg bruger ikke SmartCard til noget, og skal jeg en dag bruge det, køber jeg blot en USB SmardCard Reader.

Måske kan dette hjælpe andre med lignende problemer.

Til sidst vil jeg lige nævne. Pc'en kører nu betydelig hurtigere med Windows 10, end den gjorde med Windows 7.

Mvh. Anton

 


Anton
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis