indkærsel- dræn

Jeg skal lave en stor indkørsel ca 65 kvm jeg vil lave dræn / afvanding mellem indkørsel og hus, vil et normal dræn / afvanding sæt kunne holde til trykket ?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal der fliser i indkørslen, og hvor dybt ligger du dine dræn..
Endelig hvor tunge køretøjer, kommer der til at bruge din indkørsel?

Vi prøver igen, i morgen --
Er det nødvendigt at lave et dræn? Jeg har lige lavet 125m2 indkørsel, hvor halvdelen ligger op mod husmuren. Der har jeg bare sørget for at der er fald væk fra huset, så vandet løber over til hækken i skel. Men skråner dit terræn tilbage mod huset er det selvfølgelig en god ide at få det lavet, hvis ikke man i same ombæring, kan ændre terrænget tilstrækkeligt.

Ved ikke hvad du mener med et "normal dræn / afvanding sæt" med 65kvm skal du jo købe 3 faskiner der hver kan afvande 25m2. Alle faskiner kan afvande xx m2. Så du skal bare ligge ligge nok faskiner ned. Du skal dog være opmærksom på at, hvis din jord er meget leret, så skal der mange flere faskiner ned, end hvis den er godt sandet.
Og skal faskinerne under indkørslen, skal du huske at købe dem der er beregnet til at der er traffik oven på.
jeg kan anbefale www.spotvvs.dk, Der købte jeg alt det jeg skulle bruge. De var noget billigere end billigvvs og de andre mere kendte sider.
Hej jeg har en firmabil men den er max 3000 med last og ja grunden hælder ned mod huset, havde ikke probler med vand før men har fjernet 45 kvm bed for at få plads til 2-3 biler i indkørslen.

http://www.lavprisvvs.dk/Afloeb-Kloak-Afloebsrender-Duco-1-5-12-5-ton--Duco-Mini100-rende-paa-1-meter-hoejde-12-cm-Klasse-B-kan-klare-12-5-ton-med-maskerist-184998.html

men ja kan jo se man kan købe dem så de kan klare 12,5 ton
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis