pumpeafstand på vaskemaskine

Hej LDS. Jeg står og skal i gang med nyt køkken og i den forbindelse har jeg tænkt mig at tage vores vaskemaskine ud i gangen ved siden af køkkenet, problemet er bare der intet afløb er derude, så havde tænkt om jeg kunne køre afløbs slangen i sokkelen af køkkenet. Den vil skulle pumpe vandet ca 3.5-4m og så 50 cm op til sidst i afløbet, kan det lade sig gøre eller skal jeg finde en anden løsning? Har søgt hele morgenen og kan ikke rigtigt finde et konkret svar så håber der er venlig sjæl der kan hjælpe! :-)
Mvh Sebastian
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den kan godt pumpe det derud, men det der ligger i slangen, når udpumpning er slut kommer for en vis del tilbage igen i vaskemaskinen. Det giver så en vis opblanding med det nye vand. Det er ikke et stort problem. En anden løsning kunne være at føre et afløb fra ca 70 cm højde bag vaskemaskinen, ned til gulvet, ind under sokkel og så afslutte i et T stykke under sokkel ved vaskeskabet. Det kræver så en vandlås ved starten ude ved vaskemaskine. Men hvis køkkenet er stillet op, ville jeg nok gå efter din løsning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg kender ikke en envejs / kontraventil der vil være egnet. Den skal ikke yde nogen særlig modstand "fremad" men skal til gengæld være super tæt "baglæns" uden at der er nogen nævneværdig modtryk. Det er kriterier der høj grad strider imod hinanden.

Det er så også kun 1-2 Liter i forhold til vaskemaskinens måske 25 L pr gang. Og det er jo ikke de samme 1-2liter der kommer igen, ved næste skylning. Så det har måske ikke så meget betydning at det er værd at gøre noget ved.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis