VW polo 1993 vil ikke starte

Hej jeg har et problem med min polo 1,0 fra 93 den vil lige pludselig ikke starte, den tænder og får benzin. Jeg har skiftet rotor og strømfordeler dæksel uden at det hjalp. Er der nogen der har en ide om hvad det kan være?

Fs
Hej jeg har et problem med min polo 1,0 fra 93 den... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Femmer på 10-04-2016 21:06
Den er ikke hoppet i tandremmen og den er ikke sprunget. Når den står på tændingsmærkerne vipper den på cyl. 3 .og tænder på cyl.1

Der det ligegyldigt hvor ringe tændingen/knastakslen står, idet du skulle kunne høre en form for liv under startforsøg. Er det ikke tilfældet mangler enten tænding eller benzin. Lugter motoren af benzin ud af udstødningsrøret og er tændrørene våde mangler du tændingen. Omvendt vil motoren ikke lugte af benzin hvis motoren ingen benzin får (logisk). 

Prøv lige og se efter om det er en karburatormotor du har liggende i dytten ???

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nej rækkefølgen er da 1342

Fs
Den kan da ikke både være åben på 4 og 3 samtidig

Fs
Kender ikke motoren..
Går ud fra den er 4 cylinderet, og at den er 8 ventiler..
(er det ikke korrekt, så smid lige de oplysninger ind..
Så skal den når den står til tænding på cyl 1, vippe med begge ventiler på cyl 4

Vi prøver igen, i morgen --

stempel cyl. 1 er i tændingstop. stempel i cyl. 3 er i bund, efter indsugning, og inds. ventilen står her en anelse åben. Cyl 4 har stempel i top, og har skubbet brændte gasser ud, derfor står udst, ventilen en anelse åben, men er ved at lukke og ind.sug. ventilen en anelse åben, men på vej til at åbne helt når stemplet kører ned. sååeee jow, de kan sagtens vippe. og ser du nærmere efter er der f.eks. i en 16v, mange der vipper samtidig
Er du forvirret. ;0))))

Hov, kan se vi var på sammen je-ns

fik du skiftet tændspole?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis