polyester på båd

Hej, har her i vinter gået og slebet min nyerhvervede ældre (76) sejlbåd helt ind til den oprindelige gelcoat, den var blevet malet , fra grøn gelcoat til hvid 2k , men den der malede den hvid må ikke ha været påpasselig med enten salt eller fugt i luften.

Nå nok om det, jeg har ad omveje fået tilvejebragt en hel del polyester i forbindelse med lidt glasfiber reparation jeg også har lavet.

Så var det jeg tænkte om al den overskydende polyester ville være til gavn hvis jeg smurte det på bunden af båden, for som jeg forstår det er Gelcoat vel bare et andet navn for polyester eller er jeg helt fejl på den

 

Mvh

Jesper


kynde
Hej, har her i vinter gået og slebet min... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Din "topcoat" - det kan jeg godt forstå er en nærliggende "misforståelse".

Ja man skal kun have båd, hvis man synes at det er hyggeligt.

Ja det med coppershielt/coppercoat er bare noget som jeg er "tændt på" fordi jeg er træt af at afrense det gamle sorte bundmaling - jeg får mine fingre helt ødelagt og det er svært ikke at blive sort over det hele når man ligger under en lav motorbåd.

Prisen har jeg regnet på - hvis kobber-epoxy holder 10 år, så koster det alt ialt ca 1/3 af hvad det koster med bundmaling hvert år. Men det er jo spørgsmålet om man har lyst til at "lasngtidsinvestere" på den måde.

Pøj Pøj - og hvis du har lyst, så er alle "herinde" glade for at se billeder af de forskellige projekter.
mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
Ja så slemt er det da heller ikke med "bundsmørrelsen" jeg tror den fejl mange laver er at de smøre alt for meget på. (mig selv incl)
Kender en med en 36 fods sejlbåd, han er gået over til kun at bruge 3/4 L, han fortynder det så op, det har ikke givet mere begroning.
Giver man det for tykt lag ender det med at skalle af, når båden efter nogle år har fået mange lag...


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også