Induktion slår sikring

Hejsa

Under madlavning her til aften slog automatsikringen til induktionskogepladerne pludselig fra da jeg havde efter et par minutter med booster på en af pladerne. Med lidt fejlsøgning har jeg fundet ud af, at det kun er på de to venstre plader (der er 4) at den gør det. Når jeg bare tænder en af de to på laveste blus, så slår sikringen fra næsten med det samme. De to til højre virker fint - også med booster.

Er det "bare" en kortslutning i apparatet og kan det overhovedet betale sig at få en installatør til at kigge på sådan noget? Det drejer sig om en 9 år gammel AEG-plade.

Mvh Rasmus

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan ikke betale sig at rep printet koster nok 2500 3000 kr og hedder et powerprint.

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Nå, så fik jeg det fixet med en ny kogeplade - troede jeg.
Den nye er 5mm tykkere end den gamle, og det er lige præcis nok til at gå imod bagsiden af skuffen herunder (med fuld udtræk). Desuden kommer ledningen nedad og ikke bagud, så det lægger et par millimeter til hvor meget det rager på.

Mit problem er, at der ikke findes ret mange plader der måler 71cm i bredden, og endnu færre, der samtidig er max 50mm dybe, som den gamle var.

Så nu er gode dyr rådne - skal jeg save i skuffens bagside så der bliver plads, eller hvad anbefaler de kloge lds'ere?
Ja frem med saven

Vi prøver igen, i morgen --
Frem med saven, eller igang med mak-værks løsningen, og put en liste under kogepladen, så den bliver hævet de 7mm.

 

Korrekt, at hæve pladen kan se skidt ud..

Men hvis det nu blev brugt rusfrit stål skinne som jo er tæt på de 7 mm i tykkelse og hvor bredden selv kan bestemmes, så kunne det være det så ud som om det var meningen.. Bare et forslag


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Nå jeg lavede en ny bagside til skuffen af en en overskudshylde det tog 10 minutter og så var der plads til kogepladen.
nemlig, når man kommer ud "på lageret" så dukker der pludselig de bedste ideer frem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis