Justering af dørplade

Hej Alle.

Har fået monteret mine karme og døre i mit hus. Det er Sweedor flexkarme med tætningslister samt massiv stable døre.

Problemet er at døren ikke slutter helt tæt ca 15 cm fra top og dørtrin (specielt bund - op til 2/3 mm) mod dørkarmens tætningsliste. Den er helt tæt ved låseblikket. Alt er i lod og vater og døren lukker sådan set pænt med lige meget luft i karmen. Uden at hænge eller andet. Som udgangspunkt synes jeg ikke at hverken karm eller dørplade buer.

Er det et kendt fenomæn eller hvordan kan man afhjælpe dette - hvis jeg retter bund og top vil karmen ikke længere være i vater i lukkesiden.

Eller er det fordi tætningslisten ikke er blevet "motioneret" endnu?

Håber I kan hjælpe

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om karmen er skævt monteret. Er du sikker på den er 100% i lod? Hvis du lukker døren så må enten karm eller dørplade ikke være i lod, ellers ville det slutte tæt.
Problemet tror jeg er løst - jeg har nok monteret omkring 30 inderdører fra forskellige fabrikanter fordelt ud på 4 forskellige huse. Nogle af dørpladerne er skæve - målt over en 2m retholt er bunden på nogle døre 5 mm ude af lod. De står altså lidt som en flitsbue - jeg nægter at montere karmen skævt i lukkesiden for at få deres "l..." til at lukke ordentligt. Det skal siges de er splinternye døre - der er ikke engang sat håndtag på dem.
Praktisk talt har det været anden og sidste oplevelse jeg får med Sweedoor - 14 ombyttet flexkarme grundet hakker (jeg skulle bruge 7 stk), stødmærker, dårligt malerarbejde, skævt karmtræ osv - ja listen er lang. Jeg håber at der er andre som får en bedre oplevelse med Swedoor end min. Jeg troede jeg var blevet for perfektionistisk med hensyn til udførelse af købte materialer, men en forevisning for sin bedre halvdel og familiemedlemer (Som har en helt anden tilgang til kvalitetskrav end jeg) samt firmaet hvor det er købt - udgjorde det ikke længere et tvivlspørgsmål - der var ingen af de parter som ville montere dette.
Til sidst var det lidt lige som juleaften - du aner ikke hvad du får før du har pakket det op.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
De laver ikke døre som de plejede
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også