Mosfjerner (Moskniv) til plæneklipper, eller "rigtig" mosfjerner?

Hej med jer

Jeg påtænker at køre en mosfjerner over græsplænen, så den kan få lidt luft og forhåbentlig blive pænere når solen kommer.

Man kan jo leje eller købe en desideret mosfjerner - men man kan også købe en moskniv som er endnu billigere, og som kan monteres på ens eksisterende plæneklipper, hvilket jo lyder nemt.

http://www.jemogfix.dk/%C3%B8vrigt-tilbehoer__1856/fiskars-move-it-plaenelufter_9001322

Har nogen erfaring med om moskniven til plæneklipper fungere ordentligt? - Eller er det besværet og pengene værd at køre ud og leje en "rigtig" mosfjerner?  

 

 

Hej med jer Jeg påtænker at køre en mosfjerner... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener at tændrøret normalt skal opad. Den sidder i toppen af cylinder så er krumtaphuset nedad

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af PinkHenrik på 07-04-2016 20:12

 

Nitter du bliver nød til at tekste det for en novise som mig 
Billedresultat for motorplæneklipper

Hvor sidder krumtaphuset ?  Til hvilken side kan jeg vippe denne model, jeg fandt hurtigt på nettet, men er nogenlunde magen til min ?
Jeg bukkede min forover (næsten til lodret), så jeg kunne spule ind under skjoldet... det skulle jeg ikke ha' gjort  

 

 Ups, ja det dutter slet ikke og efterlade dig i den tilstand. 

Den ende hvor styrepinden er fastgjort, skal være nærmest jorden og den ende du kører græsset ind i kniven skal vende op til vor herre af. Så undgår du den oser et stykke tid efter næste opstart.

Skal det være helt super super rigtigt, bør du også lukke for benzinen inden operationen hvis muligt ....... eller dræne tanken før du vender krumtaphuset lavest. Det betyder dog mindre, hvis herren holder si ølpauser rimelig korte, og ej forlader maskinen når den ikke står på sine hjul. 

Pøj pøj med hvad det nu er du vil.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej,
jeg overvejer også at sætte en moskniv på min rotorklipper (batteri)
Det er dog kun en Bosch 37 cm - er den her moskniv så for stor mon eller?
Og hvor kan jeg evt. finde på 37 cm?
Skrevet af werder77 på 25-05-2016 10:35
Hej,
jeg overvejer også at sætte en moskniv på min rotorklipper (batteri)
Det er dog kun en Bosch 37 cm - er den her moskniv så for stor mon eller?
Og hvor kan jeg evt. finde på 37 cm?

Den mindste jeg har set er 380 mm. Om den kan listes under dit skjold vil jeg lade være usagt. Ydermere skulle det ikke undre mig, den ikke passer mekanisk på din motors aksel, det er ting du selv bliver nødt til at undersøge.

Link til en 38 cm moskniv: http://www.hpreservedele.dk/side.asp?Id=194854  (I højre side nær toppen). 

 Måske Bosch selv har en moskniv der passer til deres maskine ???  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 25-05-2016 12:31

Den mindste jeg har set er 380 mm. Om den kan listes under dit skjold vil jeg lade være usagt. Ydermere skulle det ikke undre mig, den ikke passer mekanisk på din motors aksel, det er ting du selv bliver nødt til at undersøge.

Link til en 38 cm moskniv: http://www.hpreservedele.dk/side.asp?Id=194854  (I højre side nær toppen). 

 Måske Bosch selv har en moskniv der passer til deres maskine ???  

 

 

 

den der på 38 cm - det er da en universal plæneklipperkniv og ikke en mosklinge er det?

Tja, jeg må høre Bosch af så...

 

Skrevet af werder77 på 25-05-2016 21:13

 

den der på 38 cm - det er da en universal plæneklipperkniv og ikke en mosklinge er det?

Tja, jeg må høre Bosch af så...

 

  UPS, det er det sgi da også.  Den havde jeg ikke lige fanget da jeg googlede.  

Så er der nok ikke andet end og spørge Bosch, omend jeg ikke rigtig tror de har et sådanne tilbehør.

Du kunne måske overveje en billig plæenelufter/renser som denne i stedet for:  http://www.jemogfix.dk/plaeneklippere__1853/garden-plaenelufter-renser-2-i-1_9039493  Den virker faktisk forbavsende godt, omend opsamlingskurven er alt for lille til mosplukning. Den fylder naturligvis en smule mere og opbevare, hvis man ikke har for meget plads og rutte med i forvejen.   

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis