Mosfjerner (Moskniv) til plæneklipper, eller "rigtig" mosfjerner?

Hej med jer

Jeg påtænker at køre en mosfjerner over græsplænen, så den kan få lidt luft og forhåbentlig blive pænere når solen kommer.

Man kan jo leje eller købe en desideret mosfjerner - men man kan også købe en moskniv som er endnu billigere, og som kan monteres på ens eksisterende plæneklipper, hvilket jo lyder nemt.

http://www.jemogfix.dk/%C3%B8vrigt-tilbehoer__1856/fiskars-move-it-plaenelufter_9001322

Har nogen erfaring med om moskniven til plæneklipper fungere ordentligt? - Eller er det besværet og pengene værd at køre ud og leje en "rigtig" mosfjerner?  

 

 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Morten2k på 07-04-2016 10:11

Hej med jer

Jeg påtænker at køre en mosfjerner over græsplænen, så den kan få lidt luft og forhåbentlig blive pænere når solen kommer.

Man kan jo leje eller købe en desideret mosfjerner - men man kan også købe en moskniv som er endnu billigere, og som kan monteres på ens eksisterende plæneklipper, hvilket jo lyder nemt.

http://www.jemogfix.dk/%C3%B8vrigt-tilbehoer__1856/fiskars-move-it-plaenelufter_9001322

Har nogen erfaring med om moskniven til plæneklipper fungere ordentligt? - Eller er det besværet og pengene værd at køre ud og leje en "rigtig" mosfjerner?  

 

 

Efter min mening er den alt for hård ved plænen. Men du kunne i stedet investere en smule mere samme sted og købe en sådanne:  http://www.jemogfix.dk/plaeneklippe...-1_9039493

Du skal bare ikke forvente at opsamleren er til noget, da den kan fyldes lynhurtigt op hvis der er meget mos i plænen. Ellers fungerer den udemærket sammen med en rive og plasticsæk. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jamen det var netop sådan en jeg mente med en "rigtig" maskine .. det er heller ikke fordi at jeg ikke vil give 650,- for den - det er mere det at skulle have den stående opbevaret og tage plads, når man kun bruger den 1 time om året ...

Du kunne prøve at tale med dine naboer om at i slår jer sammen og køber i fællesskab.
Vi har en lille "forening" hvor vi er 8 huse/naboer der har købt forskellige ting i fællesskab.
Buskrydder, Kraftig hækkeklipper, popcornmaskine og et fadølsanlæg er det blevet til indtil videre, og det giver et godt sammenhold, når man skal mødes og tjekke om fadølsanlægget kan holde tæt


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har selv lavet en mos kniv.
En gammel kniv, boret 4 huller og svejse stumper af gamle hø rive tænder i hullerne.
Virker fint og kostede 1 elektrode til svejseren
Skrevet af subwoof på 07-04-2016 17:05
Jeg har selv lavet en mos kniv.
En gammel kniv, boret 4 huller og svejse stumper af gamle hø rive tænder i hullerne.
Virker fint og kostede 1 elektrode til svejseren

 

Hvordan monterer man sådan en kniv (eller dem man kan købe) på en plæneklipper? 
Man må jo ikke vende plæneklipperen på hovedet... skal man så smide den op på nogle bukke og lege "mekaniker" og rulle på ryggen ind under den 
 

Min plæneklipper er nok så gammel, at jeg ikke sådan lige kan få klingen af, uden at bruge vold... findes der et godt trik ?

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Jeg har nogen gange min plæneklipper omme på siden. Det har den sg..itte taget skade af.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 07-04-2016 19:24
Jeg har nogen gange min plæneklipper omme på siden. Det har den sg..itte taget skade af.

 

Ok jeg ville spule min på undersiden for 2 år siden... det kostede mig en tur til smeden for at få den renset igennem, da olien løb ud alle de forkerte steder, så jeg ikke kunne starte den... men jeg er heller ikke en haj til motore, jeg kan skifte tændrør og se efter olie og benzin, men så er jeg ellers lost 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af ev elmand på 07-04-2016 19:24
Jeg har nogen gange min plæneklipper omme på siden. Det har den sg..itte taget skade af.

Nej det sker der absolut ikke noget ved. Og er PH helt hysterisk, kan han bare vende maskinen så krumtaphuset er den del af motoren der "ligger" lavest under operationen.  

Kniven tager PH af ved at afmontere den bolt der sidder i enden af krumtapakslen, uden og knække bolten vel og mærket.    Måden det foregår på er selvsigende. Inden man starter på operationen, husker man lige og hive tændrørshætten af så der ingen kedlige uheld sker undervejs med forslåede/brækkede fingre osv.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 07-04-2016 19:43

Nej det sker der absolut ikke noget ved. Og er PH helt hysterisk, kan han bare vende maskinen så krumtaphuset er den del af motoren der "ligger" lavest under operationen.  

Kniven tager PH af ved at afmontere den bolt der sidder i enden af krumtapakslen, uden og knække bolten vel og mærket.    Måden det foregår på er selvsigende. Inden man starter på operationen, husker man lige og hive tændrørshætten af så der ingen kedlige uheld sker undervejs med forslåede/brækkede fingre osv.  

 

 

 

Nitter du bliver nød til at tekste det for en novise som mig 
Billedresultat for motorplæneklipper

Hvor sidder krumtaphuset ?  Til hvilken side kan jeg vippe denne model, jeg fandt hurtigt på nettet, men er nogenlunde magen til min ?
Jeg bukkede min forover (næsten til lodret), så jeg kunne spule ind under skjoldet... det skulle jeg ikke ha' gjort  

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har sådan en fætter ligesom den fra jemogfix - fungerer glimrende 

Jeg vipper bare maskinen om på siden når jeg skifter kniven om til mosfjerneren - og som skrevet : det sker der ikke noget ved.

Den hiver alt mosset af + noget af det " døde " græs så der er til flere læs på traileren bagefter - eller kompostbunken.

Der bliver bare pletter ( ihvertfald her hos mig ) så der skal eftersås - kommer selvfølgeligt an på hvor meget mos der er - det er under alle omstændigheder en god ide at sprede græsfrø ud efter sådan en behandling.

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis