Afstand til nabos garage

Hej.

Jeg skal til at bygge mig en brændeskur på 12m2m af træ.

Men jeg er kommet i tvivl om hvor tæt jeg må bygge op naboens garage, som er bygget i træ.

Jeg har styr på afstand til skel og hvor højt man må bygge osv.


Min plan er at mit nye skur skal ligge ca. 1.80 fra naboens garage, men er denne afstand lovlig?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer lidt an på hvor meget du ellers har i skel, også til den anden side. Hvis din garage er bygget i skel mod den anden nabo, med den længste side på 12 m må du ikke komme så tæt på med skuret. Ellers er det 2,5m før du er helt fri af skel regler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 06-04-2016 14:51
Det kommer lidt an på hvor meget du ellers har i skel, også til den anden side. Hvis din garage er bygget i skel mod den anden nabo, med den længste side på 12 m må du ikke komme så tæt på med skuret. Ellers er det 2,5m før du er helt fri af skel regler.

Jeg fik skrevet noget sludder i mit spørgsmål. Mit skur jeg skal bygger er på 12 kvadrartmeter ikke 12m som jeg skrev, jeg har ikke nogen bygninger i skel nu.

Men min naboes garage står i vores fælles skel. Spørgsmåler er så hvor tæt på jeg må bygge op af hans garage.

 

 

Du må opsætte (espalier, halvtag eller) et mindre skur op af naboens garage.
Min plan er at mit skur skal ligge ca. 1.50m fra min naboes garage, og som jeg kan forstår det, er der igen problemer i det.
Spørg i teknisk forvaltning i din kommune, inden du bygger, så du er sikker på der ikke kommer en ubehagelig overraskelse senere.
Jeg byggede et skur i vores tidligere hus, og endte med at skulle have en speciel godkendelse af naboen (til trods for indsendte tegninger til kommunen) fordi grunden skrånede...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvad har du ellers der ligger nærmere et skel end 2,5 m

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis