Opbygning nyt skur

Kære alle,

Jeg vil gerne lave et nyt skur og er ikke sikker mht bæreevne samt antal af stolper.

Længde 9 m
Bredde 3,5 m

Stolper, trykimp NTR-A 97x97mm, støbes i beton.

Hvor mange stolper skal jeg have på længden? Er det fint med 5 stolper eller kan jeg måske nøjes med 4 stk?

Bredden er der ingen stolper ekstra bærende stolper (kun hjørnestolper). Er det ok?

Jeg tænker at bruge spærtræ/reglar (stiplet linie) på f.eks. 45x145mm. Er det ok eller skal det være højere?

Beklædning: klinkebrædder
Tag: eternitplader eller trapezplader.

Se også vedhæftet billede

Ser frem til jeres input

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ingen der kan hjælpe med mine spørgsmål? Har ellers læst tidligere indlæg men har ikke fundet svar specifikt til mine spørgsmål

HJÆLP!!!
stolper for hver 2 meter, spær dimension er ok. men brug spærtræ eller risikerer du vred i træet. men husk at du bør have dug under stålpladerne eller får du dryp af kondensen. (spær, klemliste, dug, taglægter, plader. Jeg lavede et skur på 28 kvm og lagde 2 rækker gennemsigtige plader, det gir masser af lys og varme og udtørrer skuret. Ståltag er billigere end eternit og mere holdbart end trapezplader. Desuden kan du få stålplader der har fuld længde dvs ingen samlinger.

 

Skrevet af uldal på 07-04-2016 11:49
stolper for hver 2 meter, spær dimension er ok. men brug spærtræ eller risikerer du vred i træet. men husk at du bør have dug under stålpladerne eller får du dryp af kondensen. (spær, klemliste, dug, taglægter, plader. Jeg lavede et skur på 28 kvm og lagde 2 rækker gennemsigtige plader, det gir masser af lys og varme og udtørrer skuret. Ståltag er billigere end eternit og mere holdbart end trapezplader. Desuden kan du få stålplader der har fuld længde dvs ingen samlinger.

tak for de gode råd

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis