Håndrundsav BOSCH GKS54DE defekt, rogle der har forslag?

Hej, jeg har ovennævnte rundsav, en blå Professionel Bosch med trinløs hastighed.
Den er ikke brugt meget (hobbybrug) men jeg fik den oprindelig som en velment gave til ham "der laver alt selv".
Nu er der desværre sket det at det lille tandhjul på ankerakslen er blevet "tandløst" og tilsyneladende skal hele ankeret skiftes. BOSCH vil gerne reparere, men skal have en halv dagløn bare for at give et tilbud.

Nogle der har et godt tip

Hans

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke sådan, at hvis du får din sav repareret, skal du ikke betale for undersøgelsen?

fase

Jeg tror eneste rentable løsning er at du selv køber de defekte dele og skifter dem selv

Ebay er ofte et godt sted til billige stumper....

Du skal lige være opmærksom på at et defekt tandhjul, ofte skader de andre tandhjul det køre sammen med.

Såvidt jeg lige kunne se koster en ny sav i omegnen af 1900 kr. (gks 55 ce, som vist er den nye model)

Hvis det ellers ikke er et generelt problem, med defekte tandhjul, kunne du jo købe denne brugte sav, som vel kan forhandles ned i prisen.
(defekte tandhjul skyldes ofte at maskinen hugger i, og så er svageste led den lille tandhjul)

http://www.dba.dk/rundsav-bosch-bosch-gks-5/id-1022551940/

Vi prøver igen, i morgen --
Jo S Fabrin, det har du ret i, men mit LDS hjerte kunne ikke lige få mig til at betale for noget jeg allerede ved, og pris på rep uden undersøgelse var ikke mulig da jeg ringede.
je_ns, tak for hint, jeg har ikke lige checket ebay

Skrevet af Hanss på 06-04-2016 12:13
Jo S Fabrin, det har du ret i, men mit LDS hjerte kunne ikke lige få mig til at betale for noget jeg allerede ved, og pris på rep uden undersøgelse var ikke mulig da jeg ringede.
je_ns, tak for hint, jeg har ikke lige checket ebay

Du har da ret i, at det synes unødvendigt at betale for noget du allerede ved, men set fra reparatørens side er det vel sådan, at han ikke kan oplyse dig, hvad en reparation koster, uden at have undersøgt, hvad der skal repareres. Hvis du selv kan reparere saven, kan du vel købe reservedelen og skifte den. Du kan også gøre som je_ns foreslår, men du skal være sikker på at den sav ikke har samme fejl som din.

fase
Hvis du sender en maskine over til Bosch for at få repareret, skiller de maskinen ad og finder ud hvad der er galt. Vil du efter dette have maskinen retur kommer den retur adskilt....
De bruger ikke tid på at samle maskinen igen for at du kan købe delen på nettet og selv samle det.

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis