Lampeudtag udskifte til stikkontakt

Hej,

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at kigge på lampeudtaget i soveværelset i min kolonihave. I alt den tid jeg har haft huset, har den set ud som vist på billedet (vedhæftet billede1 - Blå går i 0, sort og brun i den samme M). Nu blev jeg enig med mig selv om, at jeg ville skrive det ud med en stikkontakt, så den kan få lidt funktion og så den ikke længere er nøgen.

Imidlertid er jeg kommet lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an. I stikkontakten (det er sådan en som vist på billede2) har jeg sat blå ledning i N, og brun og sort i hver sin L. Når jeg tænder for strømmen er der konstant strøm uanset om kontakten er tændt eller slukket. Hvordan får jeg gjort det rigtigt?

På forhånd tak

Hej, Så fik jeg endelig taget mig sammen til at... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du sætter en lampe i stikk. når du har den sorte i alene. Så kan du se hvad der sker. Hvis ikke der sker det du ønsker sætter du den brune i og prøver igen med lampen. Når du har et resuktat af denne test, vender du tilbage.

Den polsøger lyser bare du sætter den i r..... af en murearbejdsmand.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du skal købe et stikkontakt uden jord. Det er ikke tilladt at montere den du viser, da du ikke har jord i din installation.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis