Kakkelovnsrør.

Hej, jeg skal sætte en kakkelovn op på min ødegår. Jeg har fået en og et lille stykke rør. Men jeg skal have mere rør for at det passer.

Jeg har været i pejseforum og en del andre steder, men der er ingen der har sådan noget, eller ved hvor det kan skaffes. 

Så spørgsmålet er, er der nogen der har fået Ø100 mm kakkelovnsrør før og hvor fra. 

Mvh

Jeg ved lidt om meget.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af den svenske ødegårds ejer på 04-04-2016 17:48

Hej, jeg skal sætte en kakkelovn op på min ødegår. Jeg har fået en og et lille stykke rør. Men jeg skal have mere rør for at det passer.

Jeg har været i pejseforum og en del andre steder, men der er ingen der har sådan noget, eller ved hvor det kan skaffes. 

Så spørgsmålet er, er der nogen der har fået Ø100 mm kakkelovnsrør før og hvor fra. 

Mvh

Undres over du ikke kan finde et 100 mm røgrør, ja det hedder det, idet alle VVS og pejseforretninger burde kunne skaffe noget sådanne hvis det ikke er lagervare. Prøv og kald på google.dk samt indtast "røgrør 100 mm" uden anførselstegnene, så skal du bare se løjer.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det var ikke så lige til, da de fleste er til Pille fyr og andre typer af fyr. Der er stor varmeforskel på de to skorstene. Jeg var i pejsecenter, de kunne ikke hjælpe, da men for mange år siden er gået væk fra denne diameter. Derfor tænkte jeg der er nogen her inde der har haft problemet.
Det viser sig at man kan få denne type rør hos Brødrene Dahl, man man skal bare have et firma man kan købe rørene i gennem. Så nu må vi se om ikke det hele ordner sig.
Tak for hjælpen.

Jeg ved lidt om meget.
Skrevet af den svenske ødegårds ejer på 06-04-2016 17:39
Det var ikke så lige til, da de fleste er til Pille fyr og andre typer af fyr. Der er stor varmeforskel på de to skorstene. Jeg var i pejsecenter, de kunne ikke hjælpe, da men for mange år siden er gået væk fra denne diameter. Derfor tænkte jeg der er nogen her inde der har haft problemet.
Det viser sig at man kan få denne type rør hos Brødrene Dahl, man man skal bare have et firma man kan købe rørene i gennem. Så nu må vi se om ikke det hele ordner sig.
Tak for hjælpen.

Nå !!!  

Her kan alle købe:  http://www.hedestoker.dk/braendeovn...eroer.html

Og her: http://www.vvs1.dk/varmesystemer/ro...100mm.html

Er udvalget stort nok eller skal jeg finde dig nogle flere steder ???    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har da handlet privat hos Brødrene Dahl, det var ingen problem, skulle betale i kontanter.
(jeg købte en ny cirkulationspumpe)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis