Højde på drivhus sider

Jeg skal til og igang med et nyt drivhus, lige nu tegner jeg, og pt. har drivhussiderne højde været sat af størrelsen på det glas jeg allerede har. men jeg kan jo se på min tegning at kip ender i 3m, og tænker derfor at jeg måske skulle sænke siderne lidt men spørgsmålet er om jeg skal sænke så overkant dørhul flugter med hanebånd(dem kunne jeg jo godt flytte op i knækket på taget) eller taget skal helt ned så spær snitter dørhul øvre hjørner.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke lige se hvorfor det skal være lavere !
En detalje du bør huske: Glasset fra øverste del af taget bør gå lidt ud over kanten af det glas der kommer på mazarden. Og med en lille sprække imellem. Ligeledes bunden af Mazarden. Det skyldes at den dug der en gang imellem driver ned af glasset så kan finde ud på naturlig måde. Jeg har lavet en, (med alm. 30 gr. hældning) hvor man kan kaste et glas vand op på indersiden af glasset, og det løber ud i tagrende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
det var nok bare fordi jeg syntes 3m var højt for et drivhus, jeg havde i øvrigt tænkt at glasset skulle gå ud, havde dog ikke tænkt på det med sprækken, takker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis