Bedste opvarmning?

Jeg har et lille anneks med et grovkøkken samt vaskemaskine, tørretumbler og køleskab. Det er fint isoleret, men der er ikke noget opvarmining. Det fungerer fint her i det lune halvår, men om vinteren bliver der meget meget koldt, hvad ville I anbefale til opvarmning? Jeg har en el radiator nu, men den skal køre i ret lang tid før det bliver varmt, og den er dyr i drift.. hvad kunne være en løsning, solvarme eller lignende, men helst i en overkommelig prisklasse.. :-)

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"fint isoleret" og en radiator der skal køre længe for at varme. Der er noget der ikke stemmer. Solvarme kommer ikke af sig selv, så driften til det lille lokale bliver ligeså dyr som el-varme. Mon ikke du skal rådføre dig om en ny el-radiator med større kapacitet. Hvis det er en gammel støder du har, er der sket meget nyt siden og effektiviteten er super. Det bedste er, at de ikke koster alverden.

 

Hej Uldal.. det jeg mener er, at hvis rummet er koldt, skal radiator køre i lang tid, før det er opvarmet, derefter holder det fint på varmen. Jeg er godt klar over, at solvarme ikke kommer af sig selv :-) Men det kan godt være, at jeg bare skal kigge på en nyere model - tror den er 6-7 år gammel. Kunne være der fandtes et eller andet smart lille solcelleanlæg - jeg ikke kendte til. Tak for svaret - jeg kigger på ny radiator først.
Hvis du skifter el radiatoren, for at få en der er mere effektiv, skal den være på flere watt.
Du kunne jo også montere en lille luft til luft varmepumpe, de er meget billigere i drift en el radiator.


Men hvilken opvarmningsform har du i selve huset?



Vi prøver igen, i morgen --
Er det ikke muligt at trække et rør fra boligens øvrige varmeanlæg?
Skal det varmes hurtigt, kunne en petroleumsovn med blæser være en god ide.

Mvh. Ole
Annonce
Mon ikke en varmepumpe er overkill med et lille lokale? De nye el- radiatorer er dobbelt så effektive som før i tiden. Vi skiftede alle vore i sommerhuset. De var 10 år gamle og det kunne ses på forbruget øjeblikkeligt. Kig på Siemens de er verdensmestre

 

Skrevet af je_ns på 04-04-2016 15:56
Hvis du skifter el radiatoren, for at få en der er mere effektiv, skal den være på flere watt.
Du kunne jo også montere en lille luft til luft varmepumpe, de er meget billigere i drift en el radiator.


Men hvilken opvarmningsform har du i selve huset?

 
Der har jeg fjernvarme

 

 

 

Jeg takker for alle svarene. I første omgang må det blive en nyere radiator der bliver forsøget. Havde ærligt talt ikke tænkt over, at der var sket så meget med effektiviteten.

TAK:-)
Skrevet af uldal på 05-04-2016 08:11
Mon ikke en varmepumpe er overkill med et lille lokale? De nye el- radiatorer er dobbelt så effektive som før i tiden. Vi skiftede alle vore i sommerhuset. De var 10 år gamle og det kunne ses på forbruget øjeblikkeligt. Kig på Siemens de er verdensmestre

Hvis der med "effektive" menes virkningsgrad, så er det ikke rigtigt.

Elradiatorer har en virkningsgrad på 100%, og det har de haft altid. Det er et ohmsk marmelegeme der sidder i sådan en.

Chr.

 


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

det er så igen et spørgsmål om ord. Ældre el-radiatorer har "slidte" tråde og bruger flere penge end de evner i udgang. Derudover er udformningen blevet bedre i konvektor og i kvalitetsradiatorerne er termostaterne mere stabile og "troværdige"

PS: Jeg er IKKE ansat i Siemens, men ved, de laver fandens gode radiatorer


 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis