Kant mellem træbordplade og væg med glasvæv

Hej

Jf billederne har vi eg bordplader i køkkenet og væg af glasvæv og Kridthvid farve. Som i kan se kommer der misfarvninger og pletter af skidt og møj på væggen tæt på bordpladen og det bliver hurtig gult. J orker ikke at tale hele køkkenet hver 6mdr og jeg synes at kantlister af træ ikke virker ret pænt.

Er der alternative løsninger? Måske er kantlister alligevel løsningen?

0null
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en kalitetsmaling du har brugt?

Vi har det på samme måde uden kantliste, vi kan sagtens tørre det rent, og det er godt 3 år gammelt og ser stadig fint ud.
(vi brugte noget Flügger maling, som de anbefalede til formålet i butikken)

Vi prøver igen, i morgen --

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47736' class='af-profile-link'>je_ns</a> på 03-04-2016 00:23
Er det en kalitetsmaling du har brugt?

Vi har det på samme måde uden kantliste, vi kan sagtens tørre det rent, og det er godt 3 år gammelt og ser stadig fint ud.
(vi brugte noget Flügger maling, som de anbefalede til formålet i butikken)


Ja det et det dyreste flugger kvalitet til køkken. Vi forsøget også løbende at tørre af...

0null
Det skal være en maling med høj glans, før det kan tørres af. Er det bare alm. vægmaling glans 5, så er det derfor det kommer til at se sådan ud.

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/25777' class='af-profile-link'>Illisher</a> på 03-04-2016 13:28
Det skal være en maling med høj glans, før det kan tørres af. Er det bare alm. vægmaling glans 5, så er det derfor det kommer til at se sådan ud.


Vi købte det dyreste og med højeste glans ...

0null

Jeg tror du har tabt den kamp...
Det skyldes at du har væv på væggen, som jo har en masse små "huller". Når noget stænkes på fladen, og du tørrer det af, vil der i de små "huller" sidde lidt fugt tilbage, som tiltrækker støv og andet godt.Specielt de der gul/blå/røde farvede "engangsklude" er slemme til at efterlade lidt farvestof 

Det eneste der virker, er at tørre efter med en tør klud (viskestykke eller lignende) for at fjerne alt fugt, og alligevel tror jeg at skidt sætter sig.

Vi har også væv på flere vægge, og kan se det samme specielt på et hjørne, hvor man "kommer til" at ramme med skulderen når man går forbi...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Du ku smide den glasplade ud og montere een, der går i fuld bredde, måske 20-22 cm høj med hvid elastisk fuge mellem plade og bord

 


Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/20752' class='af-profile-link'>uldal</a> på 05-04-2016 15:28
Du ku smide den glasplade ud og montere een, der går i fuld bredde, måske 20-22 cm høj med hvid elastisk fuge mellem plade og bord


Ja men kender du prisen på glaspladerne ?? har overvejet det ....

0null
prøv at gå ind på Interglas i Albertslund's hjemmeside. Jeg forsøgte med et stykke hærdet glas i 4 mm. Jeg vurderer længden på dit bord til ca 2,5 meter og afstand op til stikkontakt til 30 cm. Et stykke vil koste lidt over 500 kr. med poleret kant. Jeg fik i farten ikke checken om det var tonet glas. Men prisen ligger i den byende.
Go fornøjelse

 


Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/20752' class='af-profile-link'>uldal</a> på 07-04-2016 07:58
prøv at gå ind på Interglas i Albertslund's hjemmeside. Jeg forsøgte med et stykke hærdet glas i 4 mm. Jeg vurderer længden på dit bord til ca 2,5 meter og afstand op til stikkontakt til 30 cm. Et stykke vil koste lidt over 500 kr. med poleret kant. Jeg fik i farten ikke checken om det var tonet glas. Men prisen ligger i den byende.
Go fornøjelse


Takker det lyder mgt billigere end det at vi fik lavet det i specialmål hos Ikea. Laver inderglas også huller og givet beslag/fotte skruer med?

0null
Prøv at kigge deres hjemmeside igennem eller send dem en mail. De kan ikke kontaktes pr telf.
Og du - check lige mine oplysninger, men de er vist gode nok

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også