Ræling

Hej alle

Har det sidste års til gået og syslet med en en jolle i min garage. Jeg er nu nået så langt at jeg skal til at bygge ræling til jollen. Mit spørgsmål går lidt på valg af martialer.
Har en ide til hvordan den skal laves. Til inder og ydersiden af rælingen vil jeg bruge krydsfiner.
Normalt ville jeg vælge noget vandfast, som også er dyrt. Men kan jeg ikke bare bruge krydsfiner, der ikke er vandfast, når jeg nu alligevel har tænkt mig at give det en gang bajse og 5 lag lak.
Om jeg kapsler det dyre eller det billige ind i lak er vel lige fedt.
ELLER ???!!

C/L
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilket materiale er jollen lavet af?
Nu kan rælingen jo få stød og slag, så jeg ville anbefale finer som  er vandfast..
Du kan jo også bruge rigtig træ, det er jo rimelig robust.

System West laver nogle fantastiske epoxy produkter, som kunne være en løsning i stedet for lak, da det er utroligt stærkt og holdbart.
http://www.hfmarine.dk/368/west-system-epoxy


Vi prøver igen, i morgen --
Hvordan lægger du det finer på ? - det er ikke lige til at forstå.

Alt træ på en båd bør være vandfast.
Ikke-vandfast falder fra sig selv og fra hinanden - og 5 lag lak stopper det ikke.

Ja det er bare min beskedne mening - Hvis du ikke vil bruge dyr vandfast finer, hvorfor limer du det så ikke op, af en masse tynde lag ? MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for jeres svar, vil bruge vandfast finer, to lag og så noget massivt træ
Oven på.

C/L
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også