Dewalt batteri død

Hej LDS
jeg har for nogle år siden købt en helt ny Dewalt aku maskine, med to batterier (DE9180).

Da jeg købte denne maskine boede jeg i lejlighed så det var ikke meget den blev brugt, nu er jeg flyttet i hus og den skal jo bruges, men det ene batteri ville ikke oplade, når jeg tager mit multimeter og måler fra - til + viser den gennemgang(den viser ca20 Volt på det andet batteri).

Er der noget jeg selv kan gøre med det batteri, eller er det ud efter et nyt?

Mvh Miyagi

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skift indmaden, det kan gøres noget billigere

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Nogle ladere vil ikke lade et helt tomt batteri op, så kan du lade det op med en "uintelligent" lader kan man somme tider få gang i det igen..
Men jo nok mest effektivt med et nyt batteri, eller indmaden...

Vi prøver igen, i morgen --
PT har jeg taget to spids-tænger og kortsluttet (+til+ og -til-)de to batterier i ca 5 sek, og s¨satte jeg det ødelagte batteri i opladeren og nu ville den godt lade, så må jeg se hvordan det ser ud i morgen
Skrevet af Miyagi på 02-04-2016 18:58
PT har jeg taget to spids-tænger og kortsluttet (+til+ og -til-)de to batterier i ca 5 sek, og s¨satte jeg det ødelagte batteri i opladeren og nu ville den godt lade, så må jeg se hvordan det ser ud i morgen

Det var jo en smart måde at få det kick-startet på.

Er det  NI-MH batterier, kan man godt være heldig at få liv i dem igen, de skal bare i brug, og afladen næsten helt inden de lades op igen. / man må ikke klat lade på den som man gerne må på LI-ON.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis