Fodpaneler på gasbeton

Hej 
Skal have sat fodpaneler op i hele huset og alle inder og ydervægge er i gasbeton/letklinker. I et værelse har jeg bare banket alm dykkeren på 1,8x40mm i og gik fint. Men da jeg skal hele huset igennem overvejede jeg om en sømpistol evt til trykluft kan være ren løsning? Den bliver sikkert ikke bruge mange gange efterfølgende så det skal ikke være en fanzy proff en. Men duer det overhovedet? Jeg har en lille hobby kompressor med 6l tank Max 8bar og 200l/min. 

Eller skal jeg hellere finde en el? 

Tak på forhånd for input :-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også bruge montagelim, og slippe for søm..
De billige sømpistoler er noget hø, de er ustabile og laver nemt mærker i træet..
Så vil du sømme så brug hammer og søm. (hvis du bore for i træet med et meget lille bor er det meget nemmer at sømme)
Eller lej/lån er prof sømpistol....

Vi prøver igen, i morgen --
min billig sømpistol/dykkerpistol fungere fint, jeg har da brugt den en del, har ikke lagt mærke til nogen mærker i træet bagefter.

dog har jeg selv brugt denne type på de fodpaneler, jeg har sat op, så skal man ikke sømme noget, man bore beslagne i væggen før og køre fodlisten ned over bagefter, smart, men også noget dyrere..
http://www.byggecenter.dk/webshop/doere-og-vinduer/swedoor-indvendige-doere/gericht-fodpanel/4060-5089547-swedoor-fodliste-glat-hvid

Jeg ville også bruge montagelim, og når du allerede har en kompressor, kan du evt. investere i DENNE

Så er det hurtigt overstået, og efterarbejdet består af lidt acryluge hvis det er nødvendigt.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Ok. Jeg prøver pengene på noget andet så..... Hehe. Evt lim
Regmos - men man skal passe på!! Hvis man køber de billige patroner i Jem&Fix, kører massen bagud. Har lige været der i weekenden - med en kone der himlede op bagved

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis