Varmestyring system

Hej

Vi skal gang med at renovere vores underetage. Med nyt køkken osv.
I den forbindelse laver vi gulvvarme i det hele. Det bliver lavet som let konstruktion.
Nu sidder jeg så og kigger mulighederne for styring igennem.
Jeg vil gerne have mulighed for at koble radiator på 1.sal på styringen.
Det snævre udvalget ned til Damfoss link og Salus IT600.
Danfoss findes der masser af info om, men Salus er lidt mere svær at finde info om. Hvad er jeres erfaringer med disse to systemer.

Mit næste spørgsmål går på termostater til gulvvarme. I vores nye køkken får vi store vinduer mod sydvest. Disse giver en masse dejlig lys og varme. Jeg er bare i tvivl om jeg kan risikere at få et varmt rum, men stadig et køligt gulv hvis varmen lukker ned. Inden af de to systemer fåes umiddelbart med termostater som også måler gulv temperatur?
Hvad siger eksperterne til mit spørgsmål?

Mvh
Henrik Løkke
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uden lige at sætte mig ind i dine systemforslag, så findes der elektroniske termostater i flere fabrikater, der kan måle på både gulv- og rumtemp. De har en usynlig lysstråle der peger ned imod gulvet. Man kan så indstille en rumtemperatur og en minimum gulvtemperatur.

Men hvis du laver gulvvarme indstøbt i beton, så indeholder det så meget varme at temperaturen ikke kan nå at ændre sig hurtigt, hverken når temp. stiger "pludselig" (så kan det blive for varm)  eller når solen går væk, (kan det vare noget inden gulvet stiger i temperatur.

Hvis du vil have glæde af solindfald på den måde, Skal du vælge >let konstruktion< som du selv skriver, et system med trægulv på strøer og med varmefordelingsplader.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvorfor skal radiatoren på 1. sal kobles på systemet nedenunder? Passer den ikke bare sig selv deroppe?

Anyway, kan anbefale Roth Touchline der kan styres med trådløse termostater og app på iOS/Android. Roth har som Erik nævner det også IR-føler til at måle gulvtemperatur.
Jeg har kigget på roth. Men de har ikke styring af radiator ventiler i deres touchline.
Grunden til jeg vil have 1.sal med i styring er for det første fordi man kan lave program med døgnrytme, Jeg ser ikke grund til at der er 22grader på ungernes værelse når de ikke er hjemme.
For det andet ønsker jeg at få dem med, bare fordi man kan :-)
De rumtermostater med ir gulvfølere findes umiddelbart ikke til de to styringer. Hvorfor er mig en gåde når de fåes til andre serie af samme fabrikat
fik du købt styring?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis