Ny rundsavklinge super kvalitet

Jeg manglede en rundsavklinge i ø 250mm, jeg kan godt lide de klinger der er beregnet til ikke jernholdige metaller. (alu, messing og kobber) da jeg ofte saver i de materialer, men samtidig gerne vil save træ med samme klinge.

Den type klinge er hveranden tand affaset, og ca 2/10 højere, så man får en form for forrids.

Jeg købte denne her, utrolig fin klinge i super kvalitet, fabrikeret i tyskland, godt 500 kr for en ø 250 mm klinge med 80 tænder, synes jeg er rimelig..

www.engelbert-strauss.dk/Dri...gin=SEARCH

De har også andre klinger, af samme fabrikat, så mon ikke det også er fine klinger.. (og dem "kun" til træ er jo billigere)

www.engelbert-strauss.dk/Sog...savklinger

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej je_ns

Du kan få klinger der er specielt egnet til metaller som du omtaler, et ? om omdr. på maskinen, og måske køle/smøre væske, klinger kan fås som trapetz form eller hulslebet, som netop giver denne forridsende virkning.

Men stødvinkelen skal/må også være den rigtige til det du skal bruge din klinge til.

Klinger til allu er som regel, med fordel med negativ tandretning. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja der er lidt negativ tandvinkel, den er også ganske fin til at save i træ..
Og super god til spånplader og laminatplader...

Vi prøver igen, i morgen --

Ja det' er rigtigt Jens til plader, men langs skæring i træ (fyr ol.) er en gængs klinge bedst synes jeg.

Men det kan jo diskuteres selvf.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja til længdesnit i fyr og gran, er det ikke det bedste valg, men får den tid til at æde sig igennem så kan det godt gå, til mindre opgaver.
Den laver så tilgengæld et fint snit....

Vi prøver igen, i morgen --
Enig Jens.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Personligt kan jeg godt lide CMT. Er begyndt at købe direkte fra en Italiensk forhandler over nettet. Meget billigere end herhjemme og kommer i løbet af et par dage.
Skrevet af vatnisse på 15-04-2016 19:33
Personligt kan jeg godt lide CMT. Er begyndt at købe direkte fra en Italiensk forhandler over nettet. Meget billigere end herhjemme og kommer i løbet af et par dage.

Hvad med en link til denne forhandlers hjemmeside..

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg udelod det med vilje da jeg er i tvivl om det er på Kant med Forummets regler. Men ellers må nogen slette det her.

http://www.mobiltecnica.com/
Mange tak for linket vatnisse.

Det er nu gemt i mine favoritter, dette katalog får godt nok mundvandet til at sive ;-) synd jeg ikke mestrer Italiensk, for at få det fulde udbytte af det.

Jeg må se at finde et oversættelse program lagt ind på min pc.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af maskinsnedker på 16-04-2016 09:37
Mange tak for linket vatnisse.

Det er nu gemt i mine favoritter, dette katalog får godt nok mundvandet til at sive ;-) synd jeg ikke mestrer Italiensk, for at få det fulde udbytte af det.

Jeg må se at finde et oversættelse program lagt ind på min pc.

Du kan vælge sprog oppe i topbjælken, dog ikke Dansk, men man kan bla  vælge Engelsk, det er tros alt lettere end Italiensk.

Du kan jo også prøve med en Google oversættelse, som på linket nedenunder...(kunne ikke få det til at virke, så kopier og sæt ind.)

https://translate.google.dk/transla...rev=search

 

Sprog valg top meny

 

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis