Nok el til en rillefeæser

Hej,

Sidst vi skulle have ny el, ville elmanden anvende sin rillefeæser men sikringerne sprang hele tiden. Derfor endte det med ledninger i fodpaneler osv. Hvilket ikke blev så godt.

Nu skal vi til det igen. Hvilke løsninger kan man anvende til at give rillefræseren nok strøm? Kan man fx. Leje en generator osv?

0null
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MrGDSnul på 29-03-2016 20:05
Hej,

Sidst vi skulle have ny el, ville elmanden anvende sin rillefeæser men sikringerne sprang hele tiden. Derfor endte det med ledninger i fodpaneler osv. Hvilket ikke blev så godt.

Nu skal vi til det igen. Hvilke løsninger kan man anvende til at give rillefræseren nok strøm? Kan man fx. Leje en generator osv?

Helt ærligt, er du sikket på, at det var en elektriker, der skulle fræse riller? Det lyder ikke som om, det var en uddannet elektriker. Den sag ville jeg have ordnet med en større sikring, medens rillerne blev fræset. Nu har jeg jo næsten sagt, hvordan problemet kan løses. At det endte med ledninger i fodpaneler, kan ikke være din ærlige mening. Desuden findes der stadig hammer og mejsel til at lave riller, men det kender din elektriker måske ikke, og så sviner hammer og mejsel ikke nær så meget.


fase
Mange tak for input. Det var værdifuldt, men hvad er et kraft stik?

0null
Skrevet af MrGDSnul på 29-03-2016 21:48
Mange tak for input. Det var værdifuldt, men hvad er et kraft stik?

Der hvor dine hvidevarer eksempelvis er tilsuttet.

 

Bare brug din vinkelsliber med diamantskive på, så slipper du også for at leje en rillefræser. Lejepriserne er snart helt i skyen, for ikke så længe siden skulle jeg leje en girafsliber. Den kostede 100kr om dagen x3, det glade vanvid for at slibe 20m2.

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Annonce

Hvis en rillefræser springer sikringen, kunne det jo enten skyldes at der var var en fejl i maskinen eller at dens startstrøm er meget stor. 
Begge dele kan en elektriker klare med venstre hånd

Har du oplevet at sikringerne springer ved brug af krøllejern, hårtørrer eller strygejern (som er nogle af de husholdnings artikler der sluger meste strøm), så skal du have elektrikeren til at kikke på din installation, for at at undersøge om du "bruger for meget".
Man siger normalt at man kan forbruge 2300 watt på en 10 ampere sikring og 2990 watt på en 13 ampere... så er det jo bare rundt og tjekke hvad dine brugsgenstande bruger i watt og så få igang med regnemaskinen  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af MrGDSnul på 29-03-2016 20:05
Hej,

Sidst vi skulle have ny el, ville elmanden anvende sin rillefeæser men sikringerne sprang hele tiden. Derfor endte det med ledninger i fodpaneler osv. Hvilket ikke blev så godt.

Nu skal vi til det igen. Hvilke løsninger kan man anvende til at give rillefræseren nok strøm? Kan man fx. Leje en generator osv?

En rillefræser bruger typisk mindre end 10A. De har det med at møje til og fugtig støj fører til jord- eller kortslutninger. maskinens manglende/fejlende startstrømsbeskyttelse er ligeledes ofte et problem. 

Så derfor også herfra: gå maskinen efter og giv ikke køb på din udførelsesmetode.

 

Takker alle.

Pink - du giver mig nu maridt da konen bliver pissesur når sikringerne springer ved to kogeplader (induktion) og ovn/opvaskemaskinen. Her oplever vi at skidtet springer og ikke ved øvrige maskiner. Se lige vores flotte eltacle på billedet....

0null
Skrevet af MrGDSnul på 30-03-2016 20:28
Takker alle.

Pink - du giver mig nu maridt da konen bliver pissesur når sikringerne springer ved to kogeplader (induktion) og ovn/opvaskemaskinen. Her oplever vi at skidtet springer og ikke ved øvrige maskiner. Se lige vores flotte eltacle på billedet....

 

Det kunne jo tyde på overbelastning... regn ud hvor mange watt du bruger
At en sikring springer er et tegn på at der er noget galt, og springer den mere end en gang skal det løses, IKKE igoreres

Hvis du brækker benet, tager du vel heller ikke en panodil og tror at "det nok går over af sig selv"   

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af MrGDSnul på 30-03-2016 20:28
Takker alle.

Pink - du giver mig nu maridt da konen bliver pissesur når sikringerne springer ved to kogeplader (induktion) og ovn/opvaskemaskinen. Her oplever vi at skidtet springer og ikke ved øvrige maskiner. Se lige vores flotte eltacle på billedet....

Billedet kom ikke med - jeg kunne godt tænke mig at se et billede af den tavle......

Når du skal sætte et billede ind så tryk på billedet i øverste venstre hjørne - så popper der et vindue op som du kan trække billedet ind i.

Derefter tryk på Ok  - så skulle billedet være vedhæftet 

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis