Nok el til en rillefeæser

Hej,

Sidst vi skulle have ny el, ville elmanden anvende sin rillefeæser men sikringerne sprang hele tiden. Derfor endte det med ledninger i fodpaneler osv. Hvilket ikke blev så godt.

Nu skal vi til det igen. Hvilke løsninger kan man anvende til at give rillefræseren nok strøm? Kan man fx. Leje en generator osv?

0null
Hej, Sidst vi skulle have ny el, ville... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/36813' class='af-profile-link'>christiannielsen</a> på 03-04-2016 07:24
Det som S. fabrin siger er at tavlen ikke er DONGs. Tavlen er din. Måleren er velsagtens DONGS, men det er også det.

Jeg har lige fået udskiftet min tavle, som var ligesom din, af en aut. inst. Det tog 5 timer. (der var også nogle tilføjelser til tavlen der tog tid.


Chr - hvad kostede det? Skal jeg forsøge at tage billeder og uploade opgaven på de der håndværker tilbudsportaler?

0null

Jeg synes du skal afklare med dig selv og elektrikeren hvad tavlen skal/kan indeholde og få et tilbud ud fra det.

Når jeg skriver kan/skal er det fordi tilgangskablet til din tavle er dimensioneret til en vis belastning gange en samtidighedsfaktor - går du over det skal kablet skiftes og det kan blive dyrt.

Derefter kan du få et tilbud på en ny tavle, det vil være fornuftigt at få den fra din normale el-installatør, han kender din installation og skal jo alligevel installere den. Eller en anden installatør, hvis du ikke længere har tillid til din nuværende. Jeg tror ikke du får en ansvarlig el-installatør til at installere en tavle du har købt selv - han har jo ansvaret.

Det ser ud til at du har 2 kraftgrupper og 2 lysgrupper + den ekstra, der er " klistret " på.

Den påklistrede og HPFI-relæet ( hvis det er HPFI - er det kun HFI skal den skiftes ) kan nok genbruges. En ny tavle vil både se pænere ud og fylde noget mindre end det du har nu - samtidigt med at den overholder nyeste krav til tavlen.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg husker ikke prisen, men den tænker jeg heller ikke du kan bruge til sammenligning. Jeg skulle også have et underlag for måleren. Jeg husker materialerne (kvalitet) røg op i godt og vel 2200,- og det var vist meget billigt.

Du kan godt finde en installatør som vil installere en tavle du selv har købt, men ved du hvad du skal købe? og hvor lang tid længere tager det for installatøren at montere (billigere) materialer de ikke kender...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/24151' class='af-profile-link'>EISOE</a> på 03-04-2016 11:50
<p>Jeg synes du skal afklare med dig selv og elektrikeren hvad tavlen skal/kan indeholde og få et tilbud ud fra det.</p>

<p>Når jeg skriver kan/skal er det fordi tilgangskablet til din tavle er dimensioneret til en vis belastning gange en samtidighedsfaktor - går du over det skal kablet skiftes og det kan blive dyrt.</p>

<p>Derefter kan du få et tilbud på en ny tavle, det vil være fornuftigt at få den fra din normale el-installatør, han kender din installation og skal jo alligevel installere den. Eller en anden installatør, hvis du ikke længere har tillid til din nuværende. Jeg tror ikke du får en ansvarlig el-installatør til at installere en tavle du har købt selv - han har jo ansvaret.</p>

<p>Det ser ud til at du har 2 kraftgrupper og 2 lysgrupper + den ekstra, der er " klistret " på.</p>

<p>Den påklistrede og HPFI-relæet ( hvis det er HPFI - er det kun HFI skal den skiftes ) kan nok genbruges. En ny tavle vil både se pænere ud og fylde noget mindre end det du har nu - samtidigt med at den overholder nyeste krav til tavlen.</p>


Takker - jeg noterer jeres noter nex og indhentet tilbud. Ja - j og konen ønsker noget mindre og billigere da denne er synlig i køkkenet.

0null

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/36813' class='af-profile-link'>christiannielsen</a> på 03-04-2016 13:50
Jeg husker ikke prisen, men den tænker jeg heller ikke du kan bruge til sammenligning. Jeg skulle også have et underlag for måleren. Jeg husker materialerne (kvalitet) røg op i godt og vel 2200,- og det var vist meget billigt.

Du kan godt finde en installatør som vil installere en tavle du selv har købt, men ved du hvad du skal købe? og hvor lang tid længere tager det for installatøren at montere (billigere) materialer de ikke kender...



Takker - jeg forsøget at indhente flere tilbud på det...

0null
Hvis den sidder i køkkenet vil jeg forslå at du går efter en planforsænket, hvis du ikke kan have den i et skab. Det er dog på betingelse af at muren er ret tyk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis