Udestue bygges om til stue

Vi har et lille gasbetonhus fra 60'erne med udestue i træ.
Jeg har gravet udenfor og der er fundament under.
Jeg kan ikke rigtig finde indgangsvinklen til dette projekt. Er det helt skørt at bygge om frem for at rive ned og bygge nyt på det eksisterende fundament mon? (Det skal være så billigt som muligt)

Jeg kan heller ikke helt gennemskue om det overhovedet er muligt at genbruge noget og leve op til isoleringskrav (faktisk kan jeg ikke helt gennemskue isoleringskravene overhovedet) 😣

Er der nogen der vil være behjælpelig med lidt startråd eller erfaringer?? 😁😊
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
i det øjeblink at du laver din udestue om til beboelse med opvarmning så skal kommunen inddrages der skal søges en byggetilladelse bbr skal ændres o.s.v. BR15 skal sandsynligvis overholdes med de isoleringskrav der er gældende i dag, alt dette kan de svare på, på teknisk forvaltning i din kommune,
mfrost: Jeg er med på at der skal søges byggetilladelse, men tænkte at jeg bliver nød til selv at kende lidt til projektet inden jeg kontakter dem. Men de er måske meget behjælpelige?

Torben1: Så lidt som muligt men er klar over at kravende nok er store til isolering at jeg bliver nød til at starte forfra (og måske det faktisk er den mest overkommelige løsning?!?)
Det hele er jo i træ, hvorfor jeg tænker at selve skellettet, spær osv. måske kunne bevares og der dermed bare skulle nye vinduer/dør og overflader med bedre isolering på. Men det er lige det jeg ikke kan gennemskue om kan betale sig. Resten af huset er gasbeton, så muligvis vil det letteste være at rive det hele ned og bare mure det op i gasbeton??? Jeg har renoveret en del indvendigt gennem tiden og det har jeg godt styr på, men har aldrig lavet en tilbygning så her er jeg bare på lidt bar bund :0/
Mht. brændeovn, så har vi allerede en i stuen og jeg ville gerne åbne helt op ind til stuen og ikke have dør i mellem så løsningen er vist at gå hele vejen og lave det ordentligt :0)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis