Ny indkørsel MEGET skrå gode råd søges

Hej

Vi har lige købt hus det er fra 70'erne der er garage til, nu mandens skur😉 Og der er en mega skrå indkørsel til kun 1 bil som er med asfalt , huset ligger ca 50cm højere end fortovet så vi står nu og skal lave indkørsel til 2 biler.
Noget af forhaven må lade livet MEN skal vi flade forhaven US så den er vandret, og gemme asfalt stykket? Hvis ja hvordan og hvad er pænest/billigst? Skal det hele være fladt eller skråt, og hvis så hvordan?vi søger virkelig råd og i spiration da vi kun skal gøre dette en gang og vi skal grave tornebuske osv op😒

Hjælp værdsættes😊

Regstrup
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til
Det er altid klogt at have fald væk fra huset, så regnvand ikke samles omkring sokkel, med alskens dårligdomme til følge.
Og bilen kan vel godt rulle lidt op ad bakke


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det kommer naturligvis lidt an på hvor langt der er op til huset, men 50 cm er normalt ikke meget. Det lærer dig da at trække håndbremsen. Det er altid lettere at følge terræn , eller asfalten ved siden af, ellers kommer der jo et hak som du kan have svært ved at lave, og lidt farlig hvis du kører ned af den.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har selv lige været igennem et lignende projekt. Mit hus ligger dog noget der ligner 100 cm over fortorvet.

Min plan var at lave det plant med fortorvet, men når man begynder at grave opdager man ting i jorden som gør at man ikke kan lave det som man vil. (gad ikke bruge tid og penge på at flytte kloak osv.)

Faldet fandt jeg ved at tage udgangspunkt i indgangen til garagen, som ligger ved siden af huset og fortorvet. Ca. midt på knækkede jeg faldet en smule så det ikke blev helt så stejlt.

Mit råd vil være at fjerne al eksisterende belægning og starte fra bunden, så skal i ikke bruge krudt på at tilpasse det nye til det gamle. Jeg fjernede alt hvad der var i forhaven, så kan man forme som man vil

Jeg gik fra 2 rækker kørefliser med plads til 1 bil til ca. 80 m2 herregårdssten, hvor der nu kan parkere 4 biler.

Det vigtigste råd: betal jer fra gravearbejdet!!!! I gør jer selv en KÆMPE tjeneste ved at betale jer fra det. Jeg gravede selv i hånden, da jeg tænkte ''hvor meget kan sådanne noget jord fylde'' og det blev til 40 trailerfulde :S
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis