Lave simpel "drivhus"-overbygning til højbed (pallerammer)

Vi har lavet højbed af 2 pallerammer. Påtænker at lave drivhus-overbygning på et eller flere højbed.

Først tænkte jeg på fleksibelt rør, men sådan en bue medfører "lavt til loftet" i siderne. Hælder derfor mere til noget "firkantet" i enderne og så klar plastic som "tag". Eller er der bedre alternativ til overdækning?

Hvad har I af forslag til noget enkelt og billigt som dog også holder bare nogenlunde? (behøver ikke være en konstruktion der kan holde 20 år).

Hvad er oplagt at have af planter under drivhuset? Nogen, der har erfaring og kan lave en hurtig liste med det mest gængse? Jeg tænker fx pebber / chili er vel oplagt? Hvad med asparges kartofler?

Hvad med salat, bønner og gulerødder?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Aliaz
Jeg er slet ikke vant til at lave drivhus-ting - så der er nok mange andre som ved mere.
Men jeg vil bare lige foreslå, at du laver det med fleksible plastic-rør. Simpelthen fordi det er nemt.
Find nogen elektrikerrør og lån en bukkefjeder, så kan du give dem passende facon. Sæt dem over dine højbede - eventuelt lav en ekstra lang bue som går på den lange led. Spænd så plastic eller plantefiberdug over.
Der er nok lavere i siderne, men det skal vel ikke være over hele sommeren alligevel?
Plast-rør som er gode er: Elektriker-rør // tynde rør af den slags som de bruger til fibernet i gader og veje.
En elektriker har måske en stak til overs / en produkthandel / et sted hvor der lægges fibernet - der har de en stor stak til overs af kortere stykker - det kan du måske få lov til at tage.
Ellers skal du pludselig bygge en slags kasse som skal kunne åbnes - det er mere besværligt.

Planterne ved jeg ikke "en bønne" om :-)

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis