Opsætning af ny router - kan ikke logge på WIFI

Hej LDS forum.

Jeg har ervhervet mig en ny router TP-Link AC1750. 

Problemet er, at efter jeg har opsat den virker den fornuftigt via LAN kabler. Dog kan jeg ikke logge på WIFI hverken via bærbar, Ipad eller telefon. Håber der er nogle der kan hjælpe mig med hvad problemet kan være? 

- Det skal lige siges, at der sidder en fiberboks før denne router (gjorde der også ved den gamle opsætning) da vi har fibernet. 

 

- Jeg har forsøgt at opsætte den via lan kabel inde på dens egen menu altså via IP adresse. Og forsøgt via den medfølgende CD.

Jeg har forsøgt at disable alt form for sikkerhed på den for, at se om det virkede og det gjorde det desværre ikke.

Derudover er SSID heller ikke den samme som den gamle for ikke forvirer computer osv. 

første billede jeg har vedhæftet er et billede fra min bærbar der er forsøg connected med WIFI. 

Resten af billederne er fra menuen på routeren. Håber der sidder en derude der kan se problemt elelr kan hjælpe. God påske 

 

 

Hej LDS forum. Jeg har ervhervet mig en ny... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ved faktisk ikke om der er en router i fiberboksen ? Tror det ikke da jeg mener man kunne købe det med som ekstra. Det der undre mig er at nettet jo sådan set virker ok når jeg tilslutter den gamle Router igen. Så jeg tænkter der må være en åndsvag indstilling der er forkert.
Har tjekket manualen for fiberboksen og der skal være tændt for DHCP på den router man montere efterfølgende. Og jeg har ingen router fra fibernet monteret. Det er kun fiberboksen og så min router der kommer bagefter denne.
Det skal dog siges der kommer yderlig en zyxel router for, at kunne dække hele huset, men denne har jeg ikke sat til den nye router endnu for at det ikke skal gå ind og drille. Har dog prøvet og den fungere også.
Man begynder næsten at mistænke TP Link routeren for at være defekt, når alt andet virker.

Det burde virke "out of the box".

Ja syntes også det er vildt underligt!
Fik et råd fra en at jeg skulle ændre DNS 1 til 8.8.8.8, DNS 2 til 8.8.4.4 under DHCP indstillingerne
Det gjorde faktisk at min telefon når den prøvede, at logge på kom videre i forløbet og skrev at den ikke kunne finde en ip adresse.

Har stadig problemet og har ikke kunnet finde en løsning på det. Så hvis der sidder en derude der har godt råd så sig til. Ellers ryger 'lortet' tilbage til butikken.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis