Opsætning af ny router - kan ikke logge på WIFI

Hej LDS forum.

Jeg har ervhervet mig en ny router TP-Link AC1750. 

Problemet er, at efter jeg har opsat den virker den fornuftigt via LAN kabler. Dog kan jeg ikke logge på WIFI hverken via bærbar, Ipad eller telefon. Håber der er nogle der kan hjælpe mig med hvad problemet kan være? 

- Det skal lige siges, at der sidder en fiberboks før denne router (gjorde der også ved den gamle opsætning) da vi har fibernet. 

 

- Jeg har forsøgt at opsætte den via lan kabel inde på dens egen menu altså via IP adresse. Og forsøgt via den medfølgende CD.

Jeg har forsøgt at disable alt form for sikkerhed på den for, at se om det virkede og det gjorde det desværre ikke.

Derudover er SSID heller ikke den samme som den gamle for ikke forvirer computer osv. 

første billede jeg har vedhæftet er et billede fra min bærbar der er forsøg connected med WIFI. 

Resten af billederne er fra menuen på routeren. Håber der sidder en derude der kan se problemt elelr kan hjælpe. God påske 

 

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er problemet:
1. din computer (eller andet) kan ikke logge på DLINK routeren
2. din computer (eller andet) kan ikke tilgå internettet (men er måske connectet til routeren)

Dit første billede kunne antyde 2) for der er forbindelse til routeren men ikke internettet "Ingen netværksadgang" som der står ved IPv5 og IPv6. Dette skyldes, at din router ikke får adgang gennem din fiber-boks. På samme måde som din pc skal connecte med routeren, skal routeren "connecte" med fiberboksen.

Du kan se på et af dine andre billeder (vist det sidste), at der routeren ikke har fået DNS fra fiberboksen (eller din fiberudbyder) - og uden DNS kan din PC ikke komme på nettet.

Men omvendt skriver du, at det virker med kabel - så må der være DNS.

Prøv lige at vise, hvad der står under Network menuen på routeren.

Skrevet af henrikh29 på 27-03-2016 12:41

Hvad er problemet:
1. din computer (eller andet) kan ikke logge på DLINK routeren
2. din computer (eller andet) kan ikke tilgå internettet (men er måske connectet til routeren)

Dit første billede kunne antyde 2) for der er forbindelse til routeren men ikke internettet "Ingen netværksadgang" som der står ved IPv5 og IPv6. Dette skyldes, at din router ikke får adgang gennem din fiber-boks. På samme måde som din pc skal connecte med routeren, skal routeren "connecte" med fiberboksen.

Du kan se på et af dine andre billeder (vist det sidste), at der routeren ikke har fået DNS fra fiberboksen (eller din fiberudbyder) - og uden DNS kan din PC ikke komme på nettet.

Men omvendt skriver du, at det virker med kabel - så må der være DNS.

Prøv lige at vise, hvad der står under Network menuen på routeren.

 

Fik måske ikke forklaret mig godtnok. 

Jeg har fin forbindelse til internettet via LAN kabel. (stationær computer)

Når jeg så vil bruge WIFI på en bærbar eller andet kan jeg ikke få lov til at komme på nettet. 
På Ipad og telefon kører den bare i cirkler ligesom om den ikke bliver godkendt.
På bærbar går den godtnok igennem, men med en gul trekant og der er ingen internet.

 

Herunder vedlagt billeder fra netværk menuen. 

 

 

Har du internet hvis du bruger kabel fra computer til router?
Når du har forbindelse til nettet gennem routeren via kabel, må vi jo til at se på punktet WLAN. Kan du ikke lave et skærmbillede af indstillingerne i punktet WLAN, der skulle gerne stå noget om hvilken SSID og tilhørende kode. Du har to SSID, så vidt jeg kan se, nemlig net1 og net2. De kan rettes til det du måtte ønske inde i de tilsvarende punkter. Der kan du formentlig også rette password/adgangskoder.

fase
Skrevet af S. Fabrin på 27-03-2016 16:00
Når du har forbindelse til nettet gennem routeren via kabel, må vi jo til at se på punktet WLAN. Kan du ikke lave et skærmbillede af indstillingerne i punktet WLAN, der skulle gerne stå noget om hvilken SSID og tilhørende kode. Du har to SSID, så vidt jeg kan se, nemlig net1 og net2. De kan rettes til det du måtte ønske inde i de tilsvarende punkter. Der kan du formentlig også rette password/adgangskoder.

Ganske rigtig at der er to trådløse netværk på denne router Og jeg har for nemhedens skyld lige pt kaldt dem for net1 og net2.

Jeg har vedhæftet billederne med indstillingerne herunder.

Net1 har følgende indstillinger:

Net2 har følgende indstillinger:

 

Ud fra dine billeder så er Connected station = 0 ved både net1 og net2, så på det tidspunkt du tog screenshots var der ikke nogle Wireless enheder connected.

Prøv at slå sikkerhed fra på feks net1 (dvs du skal ikke bruge WPA/PSK men vælge 1. mulighed på det skærmbillede. Genstart router og genstart en af dine WIFI enheder. Prøv evt. også at lave navnet "net1" et om samtidig, bare lige for at sikre, at det ikke "hænger" på WIFI enheder (eller at det er et "ulovligt" navn på et WIFI net).

PS til sidst når du får alt til at køre, skal du lave have ændret dine kodeord, som du jo har vist på billederne :-)
Hvis du efterhånden har fået "pillet" meget i opsætningen på routeren, kan en factory reset af routeren også være en god ide. Så du starter fra scratch.

Jeg har nu forsøgt at slå sikkerheden fra på net1. Samt ændret navn på den. Der sker desværre stadig ingenting. Jeg har vedhæftet billeder fra min telefon, hvor man kan se den bare "cykler" rundt i det.

Jeg har også hver gang jeg har lavet nogle ændringer (udover navn og kode) lavet factory reset for, at sikre at jeg ikke laver ged i den.  

Og ja ganske rigtig intet er connected da mine enheder ligesom ikke får lov til at komme på routeren. 

 

 

Er der også router i din fiberboks?

Hvis den også er sat til at virke som DHCP server, så giver det problemer.

Mvh. Ole
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis