Hvor sidder sikringen i min opvaskemaskine?

Gaxi
Gaxi
134 8800

Hej. Er der en der kan fortælle mig hvor der sidder en sikring ( hvis der overhovedet er en) i min opvaskemaskine?

Det er en wirlpool ADG 8970/1.

Den gik pludselig helt død uden forvarsel, overhovedet ingen strøm i panelet, der er strøm i stikkontakten.

5 svar
 Følg tråden
ev elmand
ev elmand
14451 7480
Der er normalt ikke nogen sikring i opvaskemaskiner. Du skriver >Der er strøm i stikk.< Er der så en ledning der gået løs i stikprop. Ellers er det ofte dørkontakten der ikke slutter strømmen. Kan du huske om der var et eller andet liv i display, selv med åben låge ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Annonce
Annonce
Gaxi
Gaxi Trådstarter
134 8800
På et tidspunkt var der ikke noget lys i display ved åben låge, jeg trykkede rundt på alle knapper og der kom lys, jeg startede en vask men den stoppede midt i, og nu er der intet lys i display ogjeg kan ikke få noget frem overhovedet.
Gaxi
Gaxi Trådstarter
134 8800
Jeg kan konstatere at dørkontakten er ok, start/stop kontakten er også ok. Bagerst i bunden hvor 230v kabler kommer ind er det en blå og brun og jord ledning der kommer ind, men det er ikke de ledninger der kommer frem til styringen, der må altså sidde noget derinde. Er styringen på sådan en maskine 230v? Eller 24v?
Tænkte på om der sidder en trafo derinde som kan være stået af?
ev elmand
ev elmand
14451 7480
Styringen får 230 v men den går sikkert igennem en radio støj dæmper, og så kan ledninger sagtens skifte farver. Men om der sidder en switch mode strøm regulator først i styringen, se det ved jeg ikke .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Annonce
Gaxi
Gaxi Trådstarter
134 8800
Fejlen er fundet :-)
Det viste sig at en ledning der går fra hvor forsyningskablet kommer ind og til start knappen på fronten var knækket på det sted hvor lågen er hængslet, den blev samlet og vi vasker nu op igen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Bauknecht vaskemaskine
    Hårde hvidevarer (5 svar)
  2. Tørretumbler død?
    Hårde hvidevarer (3 svar)
  3. Miele 3240 ingen display
    Hårde hvidevarer (2 svar)
  4. Hjælp til opvasker
    Hårde hvidevarer (8 svar)
  5. Tørretubler gået helt i sort
    Hårde hvidevarer (7 svar)
  6. HASTER!!! Hjælp vedrørende. Bosch opvaskemaskine søges
    Hårde hvidevarer (22 svar)
  7. Ovn gået ud/ gået i stykker
    Hårde hvidevarer (6 svar)
  8. Opvaskemaskine flowmeter fejl
    Hårde hvidevarer (5 svar)
  9. Afmonter låge på opvaskemaskine
    Hårde hvidevarer (3 svar)
  10. Ledning tilovers ved ny kogeplade
    Hårde hvidevarer (8 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her