Hvor sidder sikringen i min opvaskemaskine?

Hej. Er der en der kan fortælle mig hvor der sidder en sikring ( hvis der overhovedet er en) i min opvaskemaskine?

Det er en wirlpool ADG 8970/1.

Den gik pludselig helt død uden forvarsel, overhovedet ingen strøm i panelet, der er strøm i stikkontakten.

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er normalt ikke nogen sikring i opvaskemaskiner. Du skriver >Der er strøm i stikk.< Er der så en ledning der gået løs i stikprop. Ellers er det ofte dørkontakten der ikke slutter strømmen. Kan du huske om der var et eller andet liv i display, selv med åben låge ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg kan konstatere at dørkontakten er ok, start/stop kontakten er også ok. Bagerst i bunden hvor 230v kabler kommer ind er det en blå og brun og jord ledning der kommer ind, men det er ikke de ledninger der kommer frem til styringen, der må altså sidde noget derinde. Er styringen på sådan en maskine 230v? Eller 24v?
Tænkte på om der sidder en trafo derinde som kan være stået af?
Styringen får 230 v men den går sikkert igennem en radio støj dæmper, og så kan ledninger sagtens skifte farver. Men om der sidder en switch mode strøm regulator først i styringen, se det ved jeg ikke .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fejlen er fundet :-)
Det viste sig at en ledning der går fra hvor forsyningskablet kommer ind og til start knappen på fronten var knækket på det sted hvor lågen er hængslet, den blev samlet og vi vasker nu op igen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis